Powered By Blogger

Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

Ηλεία: Ο κύκλος των χαμένων διεκδικήσεων…


Αποτέλεσμα εικόνας για δρομος






ΗΛΕΙΑ ... «κλειστόν». H ΑΝΑΠΤΥΞΗ για την οποία μιλούν οι "παράγοντες" και φορείς του Νομού
ΤΟΠΙΚΑ ( 15/02/2014 07:01



Η λέξη «κλειστόν» είναι η πλέον χρησιμοποιούμενη στον Νομό Ηλείας. Είναι η ΑΝΑΠΤΥΞΗ για την οποία μιλούν οι "παράγοντες" και φορείς του Νομού.
ΚΛΕΙΣΤΟ το Μουσείο Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων στην Αρχαία Ολυμπία
ΚΛΕΙΣΤΗ η γραμμή του ΟΣΕ  Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα.
ΚΛΕΙΣΤΑ τα έργα της Ολυμπίας οδού.
ΚΛΕΙΣΤA τα έργα του πολιτικού Αεροδρομιου Ανδραβίδας
ΚΛΕΙΣΤΟ το Κατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδας στον Πύργο. Έγινε Θυρίδα.
ΚΛΕΙΣΤΟ το κατάστημα της Αχαικής Τράπεζας σε Πύργο και Βάρδα
ΚΛΕΙΣΤΑ καταστήματα της Εθνικής Τράπεζας σε διάφορες πόλεις του Νομού
ΚΛΕΙΣΤΑ καταστήματα Τραπεζών σε διάφορες πόλεις του Νομού
ΚΛΕΙΣΤΑ καταστήματα ΙΚΑ σε διάφορες πόλεις του Νομού.
ΚΛΕΙΣΤΑ καταστήματα ΔΟΥ σε διάφορες πόλεις του Νομού.
ΚΛΕΙΣΤΟΝ για το Τελωνείο Κατακόλου
ΚΛΕΙΣΤΟ το Στρατολογικό Γραφείο Πύργου
ΚΛΕΙΣΤΟΝ το γραφείο Οργανισμός Εργατικής Εστίας
ΚΛΕΙΣΤΟΝ το γραφείο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας
ΚΛΕΙΣΤΟΝ η ΕΡΑ Πύργου
ΚΛΕΙΣΤΕΣ μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων όπως Super Market  Dia, Βαρνακιώτης κλπ
ΚΛΕΙΣΤΑ όλα τα εργοστάσια στην περιοχή του Πύργου
ΕΚΛΕΙΣΑΝ και ΚΛΕΙΝΟΥΝ δεκάδες επιχειρήσεις του Νομού
ΚΛΕΙΣΤΑ τρία χρόνια τα φώτα της Ε.Ο Αμαλιάδας - Πύργου
ΚΛΕΙΝΕΙ η ΣΕΤΤΗΛ;

Το ερώτημα είναι: Τι έχει μείνει ανοικτό;
Κατά τα άλλα όλο για ΑΝΑΠΤΥΞΗ μιλούν οι "παράγοντες" και φορείς του Νομού.

"ΗΛΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ"






Ηλεία: Ο κύκλος των χαμένων διεκδικήσεων…



Το «κούρεμα» της Ολυμπίας οδού δεν είναι η μόνη ψυχρολουσία που έχει δοκιμάσει αυτός ο τόπος

Του Χρήστου Βορλόκα
Αεροδρόμιο, σιδηρόδρομος, Πανεπιστήμιο, οδικοί άξονες, κρίκοι μιας μακράς αλυσίδας αδικιών
Η μια ήττα διαδέχεται την άλλη στα αναπτυξιακά αιτήματα της Ηλείας την τελευταία 20ετία, με αποκορύφωμα την οριστικοποίηση «κουρέματος» του τμήματος της Ολυμπίας οδού «Πάτρα – Πύργος - Τσακώνα», για το οποίο γίνεται σήμερα μια ύστατη όσο και απέλπιδα προσπάθεια διασφάλισής του.  Τα περισσότερα από τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που διεκδικούσε ο νομός έχουν οδηγηθεί στις καλένδες, στερώντας από την Ηλεία την πρόοδο και την ευημερία που απολαμβάνουν άλλοι νομοί οι οποίοι ευνοήθηκαν υπέρμετρα από προγράμματα και πρωτοβουλίες ανάπτυξης.
Αυτοκινητόδρομος, αεροδρόμιο, σιδηρόδρομος, δηλαδή οι σοβαρότερες συγκοινωνιακές υποδομές, έχουν γίνει πεδία οδυνηρών και ταπεινωτικών ηττών για έναν νομό διακοσίων χιλιάδων κατοίκων. Προηγουμένως είχαν μεσολαβήσει απίστευτες «θεατρικές παραστάσεις» από την εκάστοτε κεντρική εξουσία περί δήθεν ένταξης, προώθησης, χρηματοδότησης των διεκδικούμενων έργων, μια παραπειστική τακτική που αποτέλεσε «στάχτη στα μάτια» των Ηλείων, οι οποίοι με μια αφελή ευπιστία προσδοκούσαν πάντα τα έργα, λογαριάζοντας χωρίς τον «ξενοδόχο», δηλαδή την πολιτική αφερεγγυότητα. Η «Πρωινή» σήμερα παραθέτει μια συνοπτική παρουσίαση των σημαντικών, πολύχρονων και επίπονων διεκδικήσεων που αν και περιστοιχίστηκαν από κυβερνητικές υποσχέσεις, ουδέποτε υλοποιήθηκαν.
Αυτοκινητόδρομος Πύργου – Πάτρας - Κορίνθου
Άλλοτε ως «Ιονία», άλλοτε ως «Ολυμπία οδός», ο σύγχρονος ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομος υπήρξε από τα κυρίαρχα αιτήματα της Ηλείας, που τέθηκε επιτακτικά αμέσως μετά τους σεισμούς του 1993. Πέρασαν πάνω από είκοσι χρόνια και ο εθνικός δρόμος που οι κυβερνώντες είχαν υποσχεθεί από τότε, για την χτυπημένη από τον εγκέλαδο Ηλεία, παραμένει σήμερα όπως ήταν τότε –και σε χειρότερη μάλιστα κατάσταση, εξαιτίας των φθορών. Μετά το 2004 το αίτημα για κλειστό αυτοκινητόδρομο άρχισε να ωριμάζει και με την καθιέρωση της μεθόδου των παραχωρήσεων, φτάσαμε τον Αύγουστο του 2008 να ξεκινούν τα έργα από την Κόρινθο, με χρονοδιάγραμμα 42 μηνών για ολοκλήρωση του έργου μέχρι τον Πύργο και με μελέτη για κατασκευή μέχρι την Τσακώνα. Το έργο θα είχε γίνει μέχρι τον Πύργο τουλάχιστο εδώ κι έναν χρόνο περίπου, όμως αντί αυτού, το τμήμα «Πάτρα – Πύργος - Τσακώνα» μπήκε στις καλένδες, με εντελώς αβέβαιη την τύχη του.

Αυτοκινητόδρομος Ολυμπίας – Βυτίνας
Το πλέον στοιχειωμένο οδικό έργο στην Ηλεία. Πάνε σχεδόν τριάντα χρόνια από τότε που το έργο ξεκίνησε να υλοποιείται από την πλευρά της Τρίπολης προς Βυτίνα. Το κομμάτι αυτό έγινε, όχι βέβαια ως κλειστός αυτοκινητόδρομος διπλής κατεύθυνσης, αλλά ως ένας εθνικός δρόμος πιο άνετος και ασφαλής απ’ τον προηγούμενο. Τα έργα ολοκληρώθηκαν το 1988 μέχρι τη Βυτίνα, καθώς η έντονα ορεινή μορφολογία της περιοχής από Λαγκάδια μέχρι Σταυροδρόμι προβλημάτισαν κράτος και κατασκευαστές. Τμήματα του υπόλοιπου δρόμου μέχρι την Ολυμπία κατασκευάζονταν σταδιακά, ενώ για την ολοκλήρωση του έργου απομένουν μόνο η παράκαμψη Λαγκαδίων, μήκους 11 χιλιομέτρων, και το τμήμα Κοκλαμά – Ασπρα Σπίτια, μήκους 12 χιλιομέτρων -συνολικά 23 χιλιόμετρα. Από το 2006 και έπειτα, μια νεφελώδης κατάσταση για την ολοκλήρωση του έργου, έκανε λόγο άλλοτε για αλλαγή πλεύσης με νέα χάραξη από γέφυρα Αλφειού στα Άσπρα Σπίτια προς Σέκουλα – Καρύταινα και άλλοτε για συνέχιση του υπάρχοντος άξονα με αναβάθμιση των μελετών. Παρά τις πιέσεις και από την πλευρά της Αρκαδίας, το έργο παραμένει στοιχειωμένο, στερώντας από την Ηλεία αλλά και την ορεινή Γορτυνία σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη.

Σιδηρόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών
Στον τόπο που δρομολογήθηκε το πρώτο τρένο, ταυτόχρονα σχεδόν με την γραμμή Πειραιάς – Αθήνα, το 1883, σήμερα δεν υπάρχει σιδηροδρομική συγκοινωνία πλην της τοπικής τουριστικής γραμμής Κατακόλου – Ολυμπίας. Το μεγάλο όραμα που «θάμπωσε» τους Ηλείους για αρκετά χρόνια, ο «Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας», δεν κατέληξε απλά στα αζήτητα. Το Νοέμβριο του 2003, όταν ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Χρήστος Βερελής παρουσίαζε στον Πύργο τη μελέτη για τον «Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα» κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι δέκα χρόνια μετά δεν θα είχαμε καθόλου σιδηρόδρομο! Τότε βέβαια, ήταν μια πρώιμη προεκλογική περίοδος, που επίσημα άρχισε δυο μήνες μετά. Αλλά ούτε και ο Ηλείος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Διονύσης Χιώνης που ανέλαβε αργότερα, κατάφερε να δώσει σάρκα και οστά στο όνειρο, όταν προωθούσε για το Δ΄ΚΠΣ τη μελέτη για γραμμή κανονικού εύρους στο τμήμα «Πύργου – Πάτρας». Τι συμβαίνει και η Ηλεία παραμένει έξω από το δημοφιλέστερο μέσο μαζικής μεταφοράς στην Ευρώπη;



Αεροδρόμιο Ανδραβίδας
Νομός με τη μεγαλύτερη τουριστική κίνηση στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας η Ηλεία δεν διαθέτει πολιτικό αεροδρόμιο που θα διευκόλυνε σημαντικά την αύξηση του τουριστικού ρεύματος με πτήσεις τσάρτερ, επομένως και τα έσοδα στην περιοχή αλλά και στο κράτος. Μετά την «αρπαγή» του πολιτικού αεροδρομίου Ανδραβίδας από την Αχαΐα, άρχισαν κατόπιν εορτής κάποιες σπασμωδικές προσπάθειες για επαναφορά του αεροδρομίου. Ο τότε αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Αθανάσιος Κανελλόπουλος με ενέργειές του αρχές της δεκαετίας του ’90 προσπάθησε και κατάφερε να λειτουργήσει για λίγες μόνον εβδομάδες το αεροδρόμιο Επιταλίου, με ελαφρού τύπου ελικοφόρα αεροσκάφη, όμως το ζητούμενο δεν ήταν η εσωτερική συγκοινωνία αλλά ο τουρισμός, έτσι η προσπάθεια ναυάγησε γρήγορα. Μέσα από διάφορα «πυροτεχνήματα» στα επόμενα χρόνια, φτάσαμε στον Ιούνιο του 2007 όταν ο τότε υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης ανακοίνωνε στην Ανδραβίδα, εν μέσω βουλευτών και τοπικών φορέων, ότι το πολιτικό αεροδρόμιο θα δημοπρατούνταν το φθινόπωρο του 2007 και ο εργολάβος θα εγκαθίστατο τον Ιανουάριο του 2008. Τίποτε απ’ αυτά δεν συνέβη, οι τοπικοί φορείς ξεσηκώθηκαν, έκαναν συμβολικούς αποκλεισμούς στην εθνική οδό αλλά δεν πέτυχαν απολύτως τίποτα. Πάνω από 20 εκατ. ευρώ που είχαν δεσμευθεί για το έργο, χάθηκαν, το μέλλον δε του αεροδρομίου, σε μια εποχή ακραιφνούς λιτότητας, καθίσταται πλέον απολύτως αβέβαιο.

Πανεπιστήμιο
Η Ηλεία είναι ο μοναδικός νομός στην Πελοπόννησο που δεν περιλαμβάνεται ούτε στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ούτε φυσικά σε κανένα άλλο Πανεπιστήμιο, αφού ποτέ στα όρια του νομού δεν λειτούργησε κάποια σχολή Α.Ε.Ι. Άπειρες είναι οι προσπάθειες που έγιναν με πρωτοβουλίες τοπικών φορέων στα πλαίσια διεκδίκησης πανεπιστημιακής σχολής, όμως τα αποτελέσματα υπήρξαν πάντα αρνητικά. Η πρώτη ελπίδα ήρθε το 1996 όταν ψηφίστηκε νόμος για ίδρυση Πανεπιστημίου Διεθνών Σπουδών στην Αρχαία Ολυμπία. Δεκαεπτά χρόνια από τότε, η τύχη του Πανεπιστημίου αυτού αγνοείται. Μια από τις πιο οργανωμένες προσπάθειες διεκδίκησης Α.Ε.Ι, ήταν η εκδήλωση που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Ηλείων Επιστημόνων στην αίθουσα της Παλαιάς Βουλής Αθηνών, τον Ιούνιο του 2004. Στη συνάντηση αυτή παρουσία του τότε υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ Θεμιστοκλή Ξανθόπουλου αλλά και σύσσωμης της τοπικής ηγεσίας του νομού, προεξάρχοντος του Μητροπολίτη Γερμανού, ψηφίσθηκε η ίδρυση και λειτουργία αυτοτελούς Πανεπιστημίου στην Ηλεία, Δημοσίου Δικαίου με νέες σχολές που δεν θα υπήρχαν στην Ελλάδα που θα λειτουργούσε ως παράρτημα του Πανεπιστημίου Πατρών. Οι δύο επιτροπές που συγκροτήθηκαν τότε, δεν κατάφεραν απολύτως τίποτα, πέραν μιας ακόμη υπόσχεσης, αυτή τη φορά από την τότε υπουργό Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου, για ίδρυση πανεπιστημιακής σχολής στην Ηλεία το… 2006!

Ολυμπιακοί θεσμοί
Πριν το 2004 πολύς ντόρος γινόταν στην Ηλεία για τους λεγόμενους «Ολυμπιακούς θεσμούς», ένα τρίπτυχο υποσχέσεων που δεν άργησε να αποδειχθεί φιάσκο για τον τόπο μας. Πρόκειται για την Ολυμπιακή Εκεχειρία, την Πολιτιστική Ολυμπιάδα και το Ολυμπιακό Φεστιβάλ Νέων, τρεις θεσμούς για τους οποίους η Ολυμπία, ως φυσικός χώρος αναφοράς τους, διεκδικούσε την έδρα τους. Δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που υπήρξαν διαβεβαιώσεις από επίσημα κυβερνητικά χείλη ότι η έδρα των θεσμών αυτών θα ήταν η Ολυμπία. Τελικά, μόνο ελάχιστες εκδηλώσεις της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας έγιναν στην Ολυμπία. Το Ίδρυμα Ολυμπιακής Εκεχειρίας που προωθεί την παγκόσμια ειρήνη κάθε φορά που γίνονται Ολυμπιακοί Αγώνες, χωροθετήθηκε στην Αθήνα και σχεδόν ποτέ δεν έχει μεταφέρει κάποια δραστηριότητά του στον χώρο αναφοράς, την Ολυμπία. Στο πολυμελές διοικητικό συμβούλιο του ιδρύματος πρόεδρος είναι ο πρόεδρος της Δ.Ο.Α. Τόμας Μπαχ και αντιπρόεδρος ο Γιώργος Παπανδρέου, που ως υπουργός Εξωτερικών είχε συλλάβει την ιδέα, χρησιμοποιώντας την Αρχαία Ολυμπία ως το αδιαφιλονίκητο επιχείρημα. Αν και πολυμελές, το Δ.Σ. δεν περιλαμβάνει ούτε ένα μέλος από τον  Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας.
Όσο για το Ολυμπιακό Φεστιβάλ Νέων, που ο σημερινός αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος, ως υπουργός Πολιτισμού, είχε εξαγγείλει μέσα σε κλίμα γενικής ευφορίας στην Ολυμπία, αυτό «πέταξε» για άλλες πολιτείες. Οι Ηλείοι είχαν δει τότε… πράματα και θάματα με μελέτες και μακέτες για ολυμπιακό στάδιο και υποδομές διεθνών προδιαγραφών στην Ολυμπία και στον Καϊάφα. Κάποιοι μελετητές βέβαια, έβγαλαν χρήματα εκπονώντας μελέτες, όμως στους Ηλείους έμεινε η λαχτάρα. Το Ολυμπιακό Φεστιβάλ Νέων θεσμοθετήθηκε από τη Δ.Ο.Ε. το 2007 και η πρώτη διοργάνωση πραγματοποιήθηκε το 2010 στη Σιγκαπούρη…

Αποκατάσταση από πυρκαγιές – «Νέα Ολυμπία»
Για πολλούς, το μεγαλύτερο φιάσκο. Τίποτε απ’ όσα με στόμφο εξήγγειλαν στην Ολυμπία τον Οκτώβριο του 2009 ο τότε πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου και πρωτοκλασάτοι υπουργοί του, δεν πραγματοποιήθηκε. Και εξήγγειλαν πολλά! Πέρα από το κύριο «πακέτο» αποκατάστασης της πυρόπληκτης Ηλείας που είχε εκπονηθεί από το ίδρυμα «Ανδρέας Παπανδρέου» με άξονα την πράσινη ανάπτυξη, είχε δοθεί έμφαση τότε στην αστική αρχιτεκτονική ανάδειξη της πόλης της Ολυμπίας. Εμβληματική φυσιογνωμία της «φιέστας» αναδείχθηκε ο ισπανός διακεκριμένος αρχιτέκτονας – χωροτάκτης Γιόζεμπ Ασεμπίγιο τον οποίο ο τότε πρωθυπουργός παρουσίασε στην Ολυμπία ως τον «μάγο» που θα δημιουργούσε μια ιδιαίτερα ελκυστική ευρωπαϊκή πόλη με πρότυπη αρχιτεκτονική.
Εκεί είδαμε ξανά το θέμα «Πανεπιστήμιο» με την πρόταση του κ. Παπανδρέου για Σχολή Αθλητισμού, Ολυμπισμού, Πολιτισμού, και Πρότυπης Ανάπτυξης με έδρα την Αρχαία Ολυμπία. Τελικά, όλα έμειναν στα λόγια. Η Ολυμπία ξεχάστηκε και οι πυρόπληκτοι περιμένουν ακόμα, όχι το πολλά υποσχόμενο ειδικό πρόγραμμα του κ. Παπανδρέου, αλλά έστω τα χρήματα που ο κόσμος έδωσε ως δωρεές και τα διαχειρίστηκε το Ταμείο Μολυβιάτη. «Δεν είναι η πρώτη φορά που με βλέπετε εδώ, δεν θα είναι και η τελευταία…» είχε πει τότε ο κ. Παπανδρέου στην Ολυμπία, στην πρώτη του δημόσια παρουσία μετά τη νίκη στις εκλογές του 2009. Από τότε, τέσσερα χρόνια μετά… «μην τον είδατε» που λέει κι ο λαός -αν και ο ρόλος του πλέον δεν έχει καμία σχέση με τις προσδοκίες της Ηλείας. Κάποιοι είπαν ότι θα ήταν πρόκληση σε καιρούς οικονομικής κρίσης να υλοποιούνται τέτοια πρωτοποριακά σχέδια, ειδικά το project της Ολυμπίας, όμως ένας πυρόπληκτος και σεισμόπληκτος νομός δεν «αδειάζεται» έτσι…

Διαχείριση στερεών αποβλήτων
Από τους ελάχιστους νομούς σ’ όλη την Ελλάδα που δεν είχαν ποτέ κάποια ενδεδειγμένη και αποδεκτή από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέθοδο διαχείρισης στερεών αποβλήτων, είναι και η Ηλεία. Από τις προσπάθειες που έκαναν οι Αναπτυξιακοί Σύνδεσμοι είκοσι χρόνια πριν για δημιουργία Χ.Υ.Τ.Α., μέχρι σήμερα που ο Πύργος είναι «τίγκα» στο σκουπίδι, λύση υπαρκτή δεν υφίσταται, πέραν της δρομολογημένης υλοποίησης του εργοστασίου και του Χ.Υ.Τ.Υ. στην «Τριανταφυλλιά». Μόνη «νησίδα» εξέλιξης, η ανακύκλωση, η οποία εφαρμόζεται στους περισσότερους δήμους του νομού. Σημαντικά κονδύλια χάθηκαν μέσα σ’ αυτή την 20ετία, εν μέσω επικών τοπικών διενέξεων για το θέμα της χωροθέτησης Χ.Υ.Τ.Α., με τον Πύργο και την Αμαλιάδα θλιβερούς πρωταγωνιστές. Πλέον οι Χ.Υ.Τ.Α. έπαψαν να είναι αποδεκτή λύση διαχείρισης στερεών αποβλήτων, ωστόσο η Ηλεία δεν δοκίμασε ποτέ αυτή τη μέθοδο, επιλέγοντας να ρυπαίνει διαρκώς το περιβάλλον.

Άλλες μικρές και μεγάλες διεκδικήσεις
Ο κατάλογος των αιτημάτων που διαχρονικά υπέβαλλε η Ηλεία στην κεντρική εξουσία, δεν τελειώνει εδώ. Επιγραμματικά θα πρέπει να αναφέρουμε κάποια ακόμη αιτήματα που διεκδίκησαν συντεταγμένα οι παράγοντες του νομού, χωρίς ίσως την ένταση και την προτεραιότητα των προαναφερθέντων, τα οποία είναι αμφίβολο αν θα έχουν κάποια τύχη μέσα σ’ αυτή την δύσκολη οικονομική συγκυρία. Η Ηλεία διεκδικεί διαμετακομιστικό κέντρο που φαίνεται ότι τελικά εγκαθίσταται στην Αχαΐα, χωροταξικό σχέδιο (ΣΧΟΟΑΠ) για καθορισμό χρήσεων γης (απαραίτητο εργαλείο για προσέλκυση επενδύσεων), εκσυγχρονισμό του γηρασμένου και έτοιμου να διαλυθεί αρδευτικού δικτύου Πηνειού – Αλφειού, ολοκλήρωση του οδικού άξονα Αμαλιάδα – Πανόπουλο, ένταξη του νομού στο δίκτυο φυσικού αερίου, σύγχρονα πολυιατρεία ΙΚΑ σε Πύργο - Αμαλιάδα, ανάδειξη οικοσυστημάτων Καϊάφα – Κουνουπελίου, μεταβατικό Εφετείο, αξιοποίηση περιουσίας πρώην ΑΣΟ κ.α.
Για όλα αυτά, η διαπραγματευτική ισχύς βουλευτών και τοπικών φορέων δεν έφερε αποτελέσματα, οδηγώντας τους χιλιάδες πολίτες της Ηλείας σε έντονο προβληματισμό για την πορεία του τόπου.

Αυτά που έγιναν… μετά μυρίων βασάνων
Μετά μυρίων βασάνων και έντονης, μακροχρόνιας «πολιορκίας» προς την εκάστοτε κεντρική εξουσία, η Ηλεία κατάφερε και πήρε κάποια αξιόλογα μεγάλα έργα. Επιγραμματικά αναφέρουμε τα κυριότερα:
-Νέο γενικό νοσοκομείο στον Πύργο
-Εκβάθυνση και επέκταση λιμενικών έργων Κατακόλου
-Κατασκευή Μαρίνας Κατακόλου
-Κατασκευή αλιευτικών λιμανιών Παλουκίου – Λεχαινών
-Κατασκευή διυλιστηρίου και αγωγού ύδρευσης από τον Ερύμανθο
-Κατασκευή διυλιστηρίου και αγωγού ύδρευσης από φράγμα Πηνειού (σε φάση ολοκλήρωσης)
-Παραρτήματα του Τ.Ε.Ι. Πάτρας σε Πύργο - Αμαλιάδα
-Οδική παράκαμψη Αρχαίας Ολυμπίας
-Αποκατάσταση μουσείων Αρχαίας Ολυμπίας ενόψει 2004
-Νέο μουσείο Αρχαίας Ήλιδας – ανασκαφές αρχαιολογικού χώρου
-Αποκατάσταση δημοτικής αγοράς Πύργου και μετατροπή της σε αρχαιολογικό μουσείο
-Αποκατάσταση στατικότητας Επικούρειου Απόλλωνα (σε εξέλιξη)
 Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2013 13:54
 Γράφτηκε από τον/την NewsRoom
από Πρωινή Ενημέρωση 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου