Powered By Blogger

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

Διεθνής Ημέρα Εθελοντισμού για την Οικονομική και Κοινωνική Ανάπτυξη ..



  Η 5η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε ως Διεθνής Ημέρα Εθελοντισμού για την Οικονομική και Κοινωνική Ανάπτυξη το 1985, με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ για να αποτίσει τον οφειλόμενο φόρο τιμής στα εκατομμύρια των εθελοντών, που είναι ταγμένοι στην υπηρεσία του ανθρώπου, συχνά με κίνδυνο της ζωής τους


Τι είναι ο Εθελοντισμός?

volunteer 4Η έννοια του εθελοντισμού συνδέεται με την αλληλεγγύη και την ανιδιοτελή προσφορά. Ο εθελοντισμός εκφράζεται με πολλούς τρόπους, ο καθένας από αυτούς με τη δική του φυσιογνωμία και μέθοδο δράσης. Κοινό χαρακτηριστικό όμως όλων είναι η συνδρομή τους στην προάσπιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων.
Στη σύγχρονη εποχή ο εθελοντισμός έχει καθιερωθεί ως ο θεσμός εκείνος, που συμβάλει στην αντιμετώπιση των κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων και καλείται να αναπληρώσει τα κενά που δημιουργεί η αδυναμία του κράτους και οι μηχανισμοί της αγοράς.
Στο πλαίσιο αυτό στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνισή τους πολλές Μη κυβερνητικές Οργανώσεις με πληθώρα εθελοντικών δράσεων και κύρια πεδία εφαρμογής το περιβάλλον, τον πολιτισμό, τις κοινωνικές υπηρεσίες. Σε κάθε πεδίο εφαρμογής οι μη κυβερνητικές οργανώσεις, είτε έχουν μορφή ιδρύματος. αστικής / μη κερδοσκοπικής εταιρείας, σωματεία ή συλλόγους στηρίζουν τη δράση τους στην εθελοντική προσφορά των μελών τους.
Ο εθελοντισμός δεν είναι απλά ένας όρος, είναι στάση ζωής και δρα εποικοδομητικά στο κοινωνικό στερέωμα καθώς αφορά όλους ανεξάρτητα από κοινωνικές και οικονομικές διακρίσεις, προάγει την ενεργή συμμετοχή των πολιτών στην προάσπιση των θεμελιωδών τους δικαιωμάτων και ενδυναμώνει την κοινωνική αλληλεγγύη και συνοχή.
Το Μοντέλο του Εθελοντισμού
montelo volunteer
        • Ο εθελοντισμός μπορεί να θεωρηθεί ως συνδυασμός ακτιβισμού και άμισθης εργασίας.
  • Ο εθελοντισμός μπορεί να θεωρηθεί ως ακτιβισμός και αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου
  • Ο εθελοντισμός μπορεί να θεωρηθεί ως αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου και της ανιδιοτελής προσφοράς
  •  Τέλος, ο εθελοντισμός είναι ο συνδυασμός και των τριών διακριτών στοιχείων.



Πηγή: Volunteering and Society in the 21st_Century, C, Rochester, A, Ellis Paine, S, Howlett




ΣΩΜΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ 

Διακήρυξη για τον Εθελοντισμό


Το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων αριθμεί σήμερα περισσότερα από 20.000 μέλη. Είναι μια παιδαγωγική κίνηση για νέους ανθρώπους που βασίζεται στην εθελοντική προσφορά  και ταυτόχρονα ηγείται από εθελοντές. Για περισσότερα από 100 χρόνια, ο Προσκοπισμός στην  Ελλάδα, μέσα από τα Προσκοπικά Συστήματα που δρουν στην επικράτεια, έχει υποστηρίξει την ανάπτυξη των νέων, σε ενεργούς πολίτες, που πρεσβεύουν μια θετική αλλαγή: τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου. Ο εθελοντισμός αποτελεί μέσο έκφρασης του ενεργού πολίτη, και ένα εργαλείο μέσω του οποίου οι νέοι αναπτύσσουν τις ικανότητες τους και συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της κοινωνίας συνολικά.
Το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων πιστεύει ότι ο εθελοντισμός:
  • Είναι μια ενσυνείδητη δραστηριότητα που επιλέγεται σε πνεύμα ελευθερίας και περιλαμβάνει τη δέσμευση χρόνου και ενέργειας σε πράξεις που ωφελούν τους άλλους ανθρώπους και τη κοινωνία στο σύνολό της.
  • Σχετίζεται με την αφιέρωση χρόνου σε ένα έργο ή μια δραστηριότητα καθώς και στη συμμετοχή στις δημοκρατικές δομές και διαδικασίες του ίδιου του Οργανισμού, που σκοπό έχουν την εξέλιξη και βελτίωση του.
  • Είναι δράση άμισθη, μπορεί ωστόσο να περιλαμβάνει την οικονομική αποζημίωση εξόδων που σχετίζονται άμεσα με την εθελοντική δράση.
  • Πραγματοποιείται για μη κερδοσκοπικό σκοπό, πρωτίστως πραγματώνεται μέσα από ΜΚΟ, και δεν μπορεί να υποκινείται από υλικά ή οικονομικά οφέλη.
  • Δεν θα πρέπει να υποκαθιστά ή να αντικαθιστά την επί πληρωμή εργασία.
  • Στον Προσκοπισμό, ο εθελοντισμός είναι ποικιλόμορφος και αφορά σε όλες τις ηλικίες. Περιλαμβάνει διαφορετικούς τύπους και μορφές συμμετοχής, και συνεπώς διαφορετικά επίπεδα ευθύνης για τους εθελοντές.
Σε αναγνώριση των αποτελεσμάτων της δουλειάς που έγινε, σε συνεργασία με το Δίκτυο για το Ευρωπαϊκό Έτος Εθελοντισμού 2011 (EYV 20011 Alliance), θεωρούμε ότι τα ακόλουθα πεδία είναι μεγάλης σημασίας για τη διασφάλιση της μελλοντικής προόδου στον τομέα του εθελοντισμού, στην Ελλάδα:

1.    Νομικό πλαίσιο
Κρίνεται απαραίτητη η δόμηση ενός νομικού πλαισίου για τον εθελοντισμό που θα περιγράφει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των εθελοντών. Ταυτόχρονα, πρέπει να αρθούν τα όποια νομογραφήματα αποτρέπουν, έστω και έμμεσα, τη συμμετοχή μέρους των πολιτών σε εθελοντικές δράσεις ή δυσχεραίνουν τις συνθήκες λειτουργίας κάποιων εκ των εθελοντικών οργανώσεων.
Οι ενέργειες αυτές θα επιτρέψουν σε ακόμα περισσότερους νέους και μεγαλύτερους ανθρώπους να συμμετέχουν σε εθελοντικές δραστηριότητες, και ειδικά στον Προσκοπισμό.

2.    Ποιότητα στον εθελοντισμό
Οι εθελοντές είναι αναγκαίο να υποστηρίζονται από πολιτικές και διαδικασίες ώστε να μεγιστοποιείται το θετικό αποτέλεσμα των ενεργειών τους. Ο αντίκτυπος αυτός, πρέπει να είναι μετρήσιμος και να εξυπηρετεί το γενικό καλό. Είναι απαραίτητο να εξασφαλιστεί πως οι εθελοντές δρουν σε ένα ασφαλές και ελεύθερο περιβάλλον και είναι εφοδιασμένοι με τα απαραίτητα μέσα ώστε να μπορούν να παράγουν ποιοτικό έργο.
Πιο συγκεκριμένα, η υποστήριξη και η εκπαίδευση που δέχονται οι εθελοντές του ΣΕΠ βελτιώνουν την ποιότητα της συμμετοχής τους, καθώς και το τελικό αποτέλεσμα της προσφοράς τους, και αποτελούν σημαντικό κομμάτι της μη-τυπικής, δια βίου μάθησης εκείνων.

3.    Αναγνώριση της αξίας του εθελοντισμού
Η συμβολή των εθελοντών στην υποστήριξη των τοπικών κοινωνιών, την προαγωγή της κοινωνικής συνοχής καθώς και η συμβολή τους στην οικονομική ανάπτυξη, συχνά παραβλέπονται. Κι αν ο χρόνος που δαπανούν οι εθελοντές προσφέρεται δωρεάν, ο αντίκτυπος που εκείνος έχει είναι ανεκτίμητος. Όλοι οι εθελοντές πρέπει να αναγνωρίζονται για τις πράξεις τους, από το σύνολο της κοινωνίας. Τα προσόντα που αποκτώνται μέσω της μη-τυπικής μάθησης, όπως εκείνη που προσφέρεται από το ΣΕΠ, θα πρέπει να χαίρουν μεγαλύτερης αναγνώρισης.
Αξίζει να σημειωθεί πως για παράδειγμα, στην περίπτωση των νέων ανθρώπων, οι εμπειρίες και οι ικανότητες που αποκτούν μέσω της εθελοντικής δράσης μπορούν να μεταφραστούν σε συγκεκριμένα προσόντα που αυξάνουν τις δυνατότητες απασχολησιμότητάς τους. Αντίστοιχη αναγνώριση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν κριτήριο για την εισαγωγή των νέων στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας. Η αξία της εθελοντικής προσφοράς είναι κρίσιμο να αναγνωριστεί όχι μόνο από την κοινωνία αλλά και από κάθε ΜΚΟ στην οποία μετέχουν εθελοντές.
Το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων δεσμεύεται για τα εξής:
  • Θα εργαστεί για την ευρύτερη αναγνώριση του εθελοντισμού, μέσω ανάπτυξης πολιτικών προτάσεων για την υποστήριξη και προώθηση των εθελοντών και του εθελοντισμού,
  • Θα περιλάβει τις κατευθύνσεις που δίνονται από την Πολιτική Ατζέντα για τον Εθελοντισμό στην Ευρώπη (Policy Agenda on Volunteering in Europe  - PAVE http://www.eyv2011.eu/images/stories/pdf/EYV2011Alliance_PAVE_copyfriendly.pdf) και της διακήρυξης του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Νέων (YFJ Resolution on the Rights-Based Approach to Volunteering http://www.youthforum.org/images/stories/Documents/Participation/0987-11_Resolution_volunteering_FINAL.pdf), στην στρατηγική του για την αναγνώριση του εθελοντισμού στην Ελλάδα,
  • Θα υποστηρίξει την ιδέα δημιουργίας καταστατικού για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των εθελοντών, όπως αυτά περιγράφονται στην Πολιτική Ατζέντα για τον Εθελοντισμό στην Ευρώπη (PAVE),
  • Θα προωθήσει την αξία του εθελοντισμού και την αναγνώριση των ικανοτήτων και εμπειριών που αποκομίζουν οι εθελοντές στον Προσκοπισμό, σε εξωτερικούς φορείς και συνεργάτες,
  • Θα διατηρήσει τη συνεργασία με άλλες ΜΚΟ που απασχολούν εθελοντές και θα ενθαρρύνει νέες συνεργασίες, με σκοπό τη δημιουργία ενός ισχυρού δικτύου που στόχο θα έχει την αναγνώριση του εθελοντισμού στην Ελλάδα.

Ψηφίστηκε από το Δ.Σ. του ΣΕΠ την 29/9/2012
Συνημμένο(α)




ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ Ν.ΗΛΕΙΑΣ 

 ΔΊΚΤΥΌ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ Ν.ΗΛΕΙΑΣ

ΕΝΩΣΗ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ 
7η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Δ.ΕΛΛΑΔΑΣ

Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2012

Παγκόσμια Ημέρα AIDS: H μάστιγα του αιώνα ,,



Η 1η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών ως η Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS, μιας νόσου που οφείλεται αποκλειστικά στον ιό HIV.



Σύμφωνα με τις εγκυρότερες επιστημονικές θεωρίες, ο ιός άρχισε να διαδίδεται σε όλη την Αφρικανική ήπειρο την δεκαετία του ‘60 και μέσα στην δεκαετία του ’70 παρατηρήθηκαν τα πρώτα κρούσματα και σε άλλες χώρες ανά τον κόσμο.



Το πρώτο πλήρως εξακριβωμένο και υπό επιστημονικές μελέτες κρούσμα, εντοπίστηκε στις Η.Π.Α τον Δεκέμβριο του 1981. Το γεγονός ότι οι πρώτοι οροθετικοί ήταν ομοφυλόφιλοι οδήγησε στο λαθεμένο χαρακτηρισμό της ως νόσος των ομοφυλοφίλων.


            .                  

Πολύ σύντομα μετά το πρώτο κρούσμα, έγινε αντιληπτό ό,τι ο ιός είναι κυρίως σεξουαλικά μεταδιδόμενος και δεν κάνει διακρίσεις σε φύλα και σεξουαλικές προτιμήσεις.



Ο HIV προσβάλλει τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος οδηγώντας σε σταδιακή κατάρρευση της άμυνας του οργανισμού απέναντι στις ασθένειες. Το AIDS αναφέρεται στα πιο προχωρημένα στάδια του συνδρόμου και χαρακτηρίζεται από 20 ευκαιριακές λοιμώξεις και καρκίνους.

To AIDS είναι η πιο φονική ασθένεια στον κόσμο και έχει στοιχίσει τη ζωή σε 25 εκατομμύρια ανθρώπους από το 1981 όταν και ταυτοποιήθηκε.



                                                                           
Υπολογίζεται ότι 33 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν με το AIDS, οι περισσότεροι στις αναπτυσσόμενες χώρες του κόσμου.



Μέσα στο 2007 καταγράφηκαν 2,7 εκατομμύρια νέα κρούσματα.



Μέσα στο πρώτο δεκάμηνο του 2008 σημειώθηκαν 547 νέα κρούσματα στην Ελλάδα (αύξηση +31% από το ίδιο δεκάμηνο του 2007). Από αυτά 458 ήταν άνδρες και τα 89 γυναίκες.



Στις αναπτυσσόμενες χώρες 9,7 εκατομμύρια άνθρωποι βρίσκονται σε άμεση ανάγκη φαρμάκων κατά του AIDS. Μόνο το 31% (2,99 εκατομμύρια) έχει πρόσβαση σε αυτά. Το ίδιο ποσοστό φτάνει το 42% σε ολόκληρο τον κόσμο.

Περισσότερα από 2 εκατομμύρια παιδιά ζουν με το AIDS με σύμφωνα με στοιχεία του 2007. Τα περισσότερα ζουν στην Αφρική και μολύνθηκαν από τις μητέρες τους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ή του θηλασμού.

                                                                                         
11,6 εκατομμύρια παιδιά στην Αφρική είναι ορφανά εξαιτίας του AIDS.



Η μετάδοση του ιού από τη μητέρα στο έμβρυο είναι απολύτως αντιμετωπίσιμη. Το 2008, το 45% των εγκύων γυναικών είχαν πρόσβαση σε αντιρετροϊκά φάρμακα.
Περίπου 1000 παιδιά την ημέρα μολύνονται με τον HIV.

 

2 εκατομμύρια άνθρωποι ετησίως χάνουν τη ζωή τους από το AIDS. 

Προστατευμένο Περιεχόμενο

Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS

Η 1η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS το 1988, με απόφαση της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας και στη συνέχεια της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.
Το AIDS έναι μία από τις φονικότερες επιδημίες στην παγκόσμια ιστορία. Γύρω στα 25.000.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, ενώ 33.000.000 είναι φορείς του ιού HIV. Η σεξουαλική επαφή αποτελεί τον κύριο τρόπο μετάδοσης του HIV.
Παρά την παγκόσμια προσπάθεια ελέγχου, η επιδημία HIV/AIDS συνεχίζει να παραμένει ανεξέλεγκτη στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ιδιαίτερα της Υποσαχάρειας Αφρικής.
Σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ), ο κίνδυνος στη χώρα μας μοιάζει αμελητέος, χωρίς να υπάρχει εφησυχασμός, αφού η λοίμωξη παρουσιάζει αυξητική πορεία. Σημαντική μείωση παρατηρείται στους θανάτους από AIDS, λόγω των νέων θεραπειών, που εφαρμόζονται.
Το 2008 και μέχρι τις 31 Οκτωβρίου δηλώθηκαν 547 νέα περιστατικά οροθετικών ατόμων (458 άνδρες και 89 γυναίκες) και διαγνώσθηκαν 73 νέες περιπτώσεις AIDS (64 άνδρες και 9 γυναίκες). Ο συνολικός αριθμός των HIV οροθετικών ατόμων, συμπεριλαμβανομένων και των περιστατικών AIDS, έως τις 31 Οκτωβρίου 2008 ανερχόταν σε 9229 άτομα ,εκ των οποίων 7.409 (80,3%) ήταν άνδρες και 1772 γυναίκες (19.2%). Ο συνολικός αριθμός των περιπτώσεων AIDS, που δηλώθηκαν έως τις 31 Οκτωβρίου 2008 ανέρχεται σε 2928, εκ των οποίων 2477 άνδρες (84,6%) και 451 γυναίκες (15,4%). Οι θάνατοι από AIDS ανήλθαν σε 21 το 2008 (στοιχεία έως τις 31.10) και συνολικά σε 1582 από το 1983 (1382 άνδρες και 200 γυναίκες).


Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/worldays/76#ixzz2DixFMS5V
Η 1η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS το 1988, με απόφαση της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας και στη συνέχεια της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.
Το AIDS έναι μία από τις φονικότερες επιδημίες στην παγκόσμια ιστορία. Γύρω στα 25.000.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, ενώ 33.000.000 είναι φορείς του ιού HIV. Η σεξουαλική επαφή αποτελεί τον κύριο τρόπο μετάδοσης του HIV.
Παρά την παγκόσμια προσπάθεια ελέγχου, η επιδημία HIV/AIDS συνεχίζει να παραμένει ανεξέλεγκτη στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ιδιαίτερα της Υποσαχάρειας Αφρικής.
Σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ), ο κίνδυνος στη χώρα μας μοιάζει αμελητέος, χωρίς να υπάρχει εφησυχασμός, αφού η λοίμωξη παρουσιάζει αυξητική πορεία. Σημαντική μείωση παρατηρείται στους θανάτους από AIDS, λόγω των νέων θεραπειών, που εφαρμόζονται.
Το 2008 και μέχρι τις 31 Οκτωβρίου δηλώθηκαν 547 νέα περιστατικά οροθετικών ατόμων (458 άνδρες και 89 γυναίκες) και διαγνώσθηκαν 73 νέες περιπτώσεις AIDS (64 άνδρες και 9 γυναίκες). Ο συνολικός αριθμός των HIV οροθετικών ατόμων, συμπεριλαμβανομένων και των περιστατικών AIDS, έως τις 31 Οκτωβρίου 2008 ανερχόταν σε 9229 άτομα ,εκ των οποίων 7.409 (80,3%) ήταν άνδρες και 1772 γυναίκες (19.2%). Ο συνολικός αριθμός των περιπτώσεων AIDS, που δηλώθηκαν έως τις 31 Οκτωβρίου 2008 ανέρχεται σε 2928, εκ των οποίων 2477 άνδρες (84,6%) και 451 γυναίκες (15,4%). Οι θάνατοι από AIDS ανήλθαν σε 21 το 2008 (στοιχεία έως τις 31.10) και συνολικά σε 1582 από το 1983 (1382 άνδρες και 200 γυναίκες).


Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/worldays/76#ixzz2DixPU3IM
Προστατευμένο Περιεχόμενο

Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS

Η 1η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS το 1988, με απόφαση της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας και στη συνέχεια της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.
Το AIDS έναι μία από τις φονικότερες επιδημίες στην παγκόσμια ιστορία. Γύρω στα 25.000.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, ενώ 33.000.000 είναι φορείς του ιού HIV. Η σεξουαλική επαφή αποτελεί τον κύριο τρόπο μετάδοσης του HIV.
Παρά την παγκόσμια προσπάθεια ελέγχου, η επιδημία HIV/AIDS συνεχίζει να παραμένει ανεξέλεγκτη στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ιδιαίτερα της Υποσαχάρειας Αφρικής.
Σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ), ο κίνδυνος στη χώρα μας μοιάζει αμελητέος, χωρίς να υπάρχει εφησυχασμός, αφού η λοίμωξη παρουσιάζει αυξητική πορεία. Σημαντική μείωση παρατηρείται στους θανάτους από AIDS, λόγω των νέων θεραπειών, που εφαρμόζονται.
Το 2008 και μέχρι τις 31 Οκτωβρίου δηλώθηκαν 547 νέα περιστατικά οροθετικών ατόμων (458 άνδρες και 89 γυναίκες) και διαγνώσθηκαν 73 νέες περιπτώσεις AIDS (64 άνδρες και 9 γυναίκες). Ο συνολικός αριθμός των HIV οροθετικών ατόμων, συμπεριλαμβανομένων και των περιστατικών AIDS, έως τις 31 Οκτωβρίου 2008 ανερχόταν σε 9229 άτομα ,εκ των οποίων 7.409 (80,3%) ήταν άνδρες και 1772 γυναίκες (19.2%). Ο συνολικός αριθμός των περιπτώσεων AIDS, που δηλώθηκαν έως τις 31 Οκτωβρίου 2008 ανέρχεται σε 2928, εκ των οποίων 2477 άνδρες (84,6%) και 451 γυναίκες (15,4%). Οι θάνατοι από AIDS ανήλθαν σε 21 το 2008 (στοιχεία έως τις 31.10) και συνολικά σε 1582 από το 1983 (1382 άνδρες και 200 γυναίκες).


Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/worldays/76#ixzz2DixFMS5V

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ

Άρθρο 1:

1. Το Πολίτευμα της Ελλάδας είναι Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία.
2. Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή και εθνική κυριαρχία. Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα.
3. Η εθνική κυριαρχία είναι αδιαπραγμάτευτη, ανεκχώρητη και ανήκει στον ελληνικό λαό, που την ασκεί με τους αντιπροσώπους του ή με δημοψηφίσματα.

Άρθρο 44:

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας προκηρύσσει με διάταγμα δημοψήφισμα για κρίσιμα εθνικά θέματα ή για ψηφισμένα νομοσχέδια που ρυθμίζουν σοβαρά κοινωνικά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένων των δημοσιονομικών ζητημάτων, ύστερα από απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας του όλου αριθμού των βουλευτών που λαμβάνεται με πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου ή ύστερα από την συγκέντρωση και την υποβολή στον Πρόεδρο της Βουλής υπογραφών τουλάχιστον ενός εκατομμυρίου (1.000.000) ελλήνων πολιτών που ζητούν την διεξαγωγή δημοψηφίσματος για τα ανωτέρω ζητήματα.

Άρθρο 51

1. Ο αριθμός των βουλευτών ορίζεται σε διακοσίους για ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια.
2. Οι βουλευτές αντιπροσωπεύουν το Έθνος.
3. Οι βουλευτές εκλέγονται με άμεση, καθολική και μυστική ψηφοφορία από τους πολίτες που έχουν εκλογικό δικαίωμα. Η συνολική διάρκεια της θητείας ενός βουλευτή δεν δύναται να υπερβεί τα οκτώ (8) έτη.
4. Οι βουλευτικές εκλογές διενεργούνται ταυτόχρονα σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια. Η Κυβέρνηση της χώρας και οι διακόσιοι βουλευτές εκλέγονται από τους ψηφοφόρους με βάση δύο ξεχωριστά ψηφοδέλτια. Με το πρώτο ψηφοδέλτιο (ονομαστικό) οι ψηφοφόροι εκλέγουν τους βουλευτές των αντίστοιχων εκλογικών περιφερειών. Εκλέγονται ως βουλευτές οι υποψήφιοι που θα λάβουν τις περισσότερες ψήφους στην αντίστοιχη εκλογική περιφέρεια, όπως ορίζεται στον εκλογικό νόμο. Με το δεύτερο ψηφοδέλτιο (κομματικό) οι ψηφοφόροι ψηφίζουν το κόμμα που επιλέγουν να κυβερνήσει την χώρα. Σχηματίζει αυτοδύναμη κυβέρνηση το κόμμα που συγκεντρώνει το ποσοστό ψήφων, επί του συνόλου των ψηφισάντων, που ορίζεται στον εκλογικό νόμο.

Άρθρο 62

Όσο διαρκεί η βουλευτική περίοδος, ο βουλευτής δεν διώκεται ούτε συλλαμβάνεται ούτε φυλακίζεται ούτε με άλλο τρόπο περιορίζεται χωρίς άδεια του Σώματος, για αδικήματα που συνδέονται αποκλειστικώς με την άσκηση των βουλευτικών του καθηκόντων. Νόμος σχετικός ορίζει τις περιπτώσεις των αδικημάτων που σχετίζονται με την άσκηση των καθηκόντων του Βουλευτή και που εμπίπτουν στην βουλευτική ασυλία. Δεν απαιτείται άδεια για τα αυτόφωρα κακουργήματα.


Άρθρο 73:

Πρόταση νόμου εισάγεται στη Βουλή προς ψήφιση και ύστερα από την συγκέντρωση και την υποβολή στον Πρόεδρο της Βουλής υπογραφών τουλάχιστον είκοσι χιλιάδων (20.000) Ελλήνων πολιτών που ζητούν την ψήφιση του συγκεκριμένου νόμου.
    
Άρθρο 78:

6. Ο οποιοσδήποτε φόρος κατοχής ακίνητης περιουσίας θα επιβάλλεται πάντοτε, εφόσον έχει πρωτύτερα συνεκτιμηθεί και το συνολικό ετήσιο καθαρό εισόδημα του φορολογούμενου ιδιοκτήτη ακινήτου ούτως ώστε ο ετήσιος εισπραττόμενος φόρος ακίνητης περιουσίας να μην δύναται να υπερβεί ένα συγκεκριμένο ποσοστό του ετήσιου φορολογητέου εισοδήματός του.

Άρθρο 86

1. Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου έχει την αρμοδιότητα να ασκεί δίωξη κατά όσων διατελούν ή διατέλεσαν μέλη της Κυβέρνησης ή Υφυπουργοί, για τα ποινικά αδικήματα που τέλεσαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, όπως νόμος ορίζει. Απαγορεύεται η θέσπιση ιδιώνυμων υπουργικών αδικημάτων.
2. Δίωξη, ανάκριση, προανάκριση ή προκαταρκτική εξέταση κατά των προσώπων και για τα αδικήματα που αναφέρονται στην παράγραφο 1 δεν επιτρέπεται χωρίς προηγούμενη ενημέρωση της Βουλής.
3. Ο χρόνος παραγραφής των αδικημάτων όσων διατελούν ή διατέλεσαν μέλη της Κυβέρνησης ή Υφυπουργοί, για τα ποινικά αδικήματα που τέλεσαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ορίζεται στα άρθρα 111-113 του Ποινικού Κώδικα.
4. Μέλη της Κυβέρνησης και Υφυπουργοί, για τα ποινικά αδικήματα που τέλεσαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, δικάζονται από τα τακτικά ποινικά δικαστήρια, όπως νόμος ορίζει.

Άρθρο 90:

5. Οι προαγωγές στις θέσεις του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας, του Αρείου Πάγου και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, του Εισαγγελέα και του Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου ενεργούνται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από την εκλογή τους από τις Ολομέλειες του αντίστοιχου Ανωτάτου Δικαστηρίου, με επιλογή μεταξύ των μελών τους, όπως νόμος ορίζει.

Άρθρο 100:
   .
1. Το Συνταγματικό Δικαστήριο αποφασίζει:

α) σε περιπτώσεις διαφωνιών ή αμφισβητήσεως σχετικά με τη συνταγματικότητα των νόμων και των πράξεων με τυπική ισχύ νόμου, ύστερα από αίτηση της Κυβερνήσεως ή του ενός τετάρτου (1/4) του όλου αριθμού των Βουλευτών.
β) για συνταγματικές προσφυγές που δύναται να ασκηθούν από οποιονδήποτε ιδιώτη, Ν.Π.Ι.Δ. ή Ν.Π.Δ.Δ., που θεωρεί ότι έχει προσβληθεί από τη δημόσια αρχή σε ένα από τα θεμελιώδη ατομικά δικαιώματά του που του αναγνωρίζονται από το Σύνταγμα.
γ) στην περίπτωση που ένα δικαστήριο θεωρεί έναν νόμο αντισυνταγματικό, από την ισχύ του οποίου εξαρτάται η έκδοση της αποφάσεως, πρέπει το δικαστήριο αυτό να θέτει την υπόθεση υπό την κρίση του Συνταγματικού Δικαστηρίου.

Διάταξη νόμου που κηρύσσεται αντισυνταγματική, είναι ανίσχυρη από τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης ή από το χρόνο που ορίζεται με την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου.

2. Το Συνταγματικό Δικαστήριο απαρτίζεται από εννέα (9) δικαστές που εκλέγονται μεταξύ των δικαστών, έστω και εάν έχουν συνταξιοδοτηθεί, των ανώτατων τακτικών και διοικητικών δικαστηρίων, των τακτικών καθηγητών Πανεπιστημίου σε νομικά μαθήματα και των Δικηγόρων των διορισμένων στον Άρειο Πάγο που έχουν ασκήσει το επάγγελμα για τουλάχιστον είκοσι (20) έτη.
3. Οι Δικαστές του Συνταγματικού Δικαστηρίου διορίζονται για πέντε (5) έτη που αρχίζουν για τον καθένα από την ημέρα της ορκωμοσίας, και δεν δύνανται να επανεκλεγούν. Μετά τη λήξη της θητείας ο συνταγματικός δικαστής παύει να ασκεί το έργο και το λειτούργημά του.
4. Το λειτούργημα του Δικαστή του Συνταγματικού Δικαστηρίου είναι ασυμβίβαστο προς το λειτούργημα του μέλους του Κοινοβουλίου και προς την άσκηση του δικηγορικού επαγγέλματος.

Άρθρο 79α:

1. Όλες οι Δημόσιες Αρχές θα λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για την επίτευξη της δημοσιονομικής σταθερότητας του κρατικού προϋπολογισμού.
2. Το Κράτος δεν θα δύναται να δημιουργεί δομικό έλλειμμα που να υπερβαίνει το όρια που τίθενται, κατά περίπτωση, από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τα κράτη μέλη της.
3. Ένας οργανικός νόμος θα ορίζει το μέγιστο επιτρεπόμενο, για το Κράτος, δομικό έλλειμμα, σε σχέση με το Α.Ε.Π. Οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης οφείλουν να έχουν ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς.
4. Η Κυβέρνηση θα πρέπει να έχει εξουσιοδοτηθεί με νόμο, για να εκδώσει κρατικά ομόλογα ή να συνάψει δανειακή σύμβαση.
5. Τα όρια του δομικού ελλείμματος και του δημόσιου χρέους θα δύνανται να υπερβληθούν μόνο σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, οικονομικής ύφεσης ή καταστάσεις έκτακτης ανάγκης που δεν ελέγχονται από το Κράτος και ζημιώνουν ουσιωδώς τη δημοσιονομική κατάσταση ή την κοινωνική και οικονομική σταθερότητα του Κράτους και εγκρίνονται από την απόλυτη πλειοψηφία των μελών της Βουλής.

Άρθρο 103:

4. Οι δημόσιοι υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι εφόσον οι θέσεις αυτές υπάρχουν. Αυτοί εξελίσσονται μισθολογικά σύμφωνα με τους όρους του νόμου και, εκτός από τις περιπτώσεις που αποχωρούν λόγω ορίου ηλικίας ή παύονται με δικαστική απόφαση, δεν μπορούν να μετατεθούν χωρίς γνωμοδότηση ούτε να υποβιβασθούν ή να παυθούν χωρίς απόφαση υπηρεσιακού συμβουλίου, που αποτελείται τουλάχιστον κατά τα δύο τρίτα από μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους.
Κατά των αποφάσεων των συμβουλίων αυτών επιτρέπεται προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπως νόμος ορίζει.
Παύονται άμεσα και αυτοδίκαια από την θέση τους στο Δημόσιο οι δημόσιοι υπάλληλοι που καταδικάζονται αμετάκλητα με απόφαση ποινικού δικαστηρίου:
Α). Για οποιαδήποτε κακουργηματική πράξη.
Β). Για τα πλημμελήματα της δωροδοκίας (ενεργητικής ή παθητικής), απιστίας σχετικής με την υπηρεσία, υπεξαίρεσης στην υπηρεσία, πλαστογραφίας, ψευδούς βεβαίωσης, παράβασης καθήκοντος και κατάχρησης εξουσίας.
Οι δημόσιοι υπάλληλοι που παύθηκαν από την θέση τους εξαιτίας της ανωτέρω ποινικής καταδίκης τους δεν επιτρέπεται να επανατοποθετηθούν ή να απασχοληθούν σε δημόσιες υπηρεσίες, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. για οποιονδήποτε λόγο, ούτε και με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ή σύμβαση έργου




Παναγιώτης Χασιώτης 
δικηγόρος
 Μέλος της Ενωσης Ενεργλων Πολιτών Ελλάδος 
εισήγηση στις τακτικές διαδυκτιακές συναντήσεις των μελών της Ε Ε Π
 

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

Παγκόσμια Ημέρα Φιλοσοφίας

Παγκόσμια Ημέρα Φιλοσοφίας
Η Παγκόσμια Ημέρα Φιλοσοφίας γιορτάζεται κάθε χρόνο από το 2002 την τρίτη Πέμπτη του Νοεμβρίου, με πρωτοβουλία της UNESCO, που αναγνώρισε την ανάγκη για κοινό στοχασμό πάνω στα σύγχρονα προβλήματα, που απασχολούν την ανθρωπότητα.
Την ημέρα αυτή, ο οργανισμός του ΟΗΕ για τον πολιτισμό και την εκπαίδευση προτρέπει τα κράτη - μέλη του να διοργανώνουν εκδηλώσεις και συζητήσεις για φιλοσοφικά θέματα.

 
Φιλοσοφία είναι η επιστήμη που ασχολείται με ερωτήματα, προβλήματα ή απορίες που μπορούμε να αποκαλέσουμε οριακά, θεμελιώδη, ή έσχατα, όπως αυτά της ύπαρξης, γνώσης, αξίας, αιτίας, γλώσσας και του νου. Ξεχωρίζει από άλλους τρόπους αντιμετώπισης των παραπάνω προβλημάτων, από την κριτική και γενικώς συστηματική προσέγγιση των θεμάτων και την οικοδόμησή της πάνω σε λογικές εξηγήσεις.
Η λέξη φιλοσοφία ετυμολογικώς είναι σύνθετη και προέρχεται από το αρχαίο ελληνικό φιλείν (αγαπώ) και τη λέξη σοφία, δηλαδή αγάπη για τη σοφία. Η φιλοσοφία μάς ανοίγει νέους δρόμους και αναζητά απαντήσεις σε ερωτήματα που πιθανώς ξεπερνούν τις ανθρώπινες γνωστικές δυνατότητες, βοηθώντας στη διερεύνηση των ορίων της ανθρώπινης σκέψης, ακόμα και όταν δεν φτάνει σε κάποιο αποτέλεσμα ο επαγωγικός της προβληματισμός. Δεν θα ήταν λάθος να πούμε ότι φιλοσοφία είναι σκέψη πάνω στην ίδια τη σκέψη και τις δυνατότητες της.
Γενικώς θα μπορούσε να διατυπώσει κανείς ότι φιλοσοφική σκέψη είναι η διανοητική διερεύνηση βαθέων ερωτημάτων για τη σχέση του ανθρώπου με τον κόσμο και τη θέση του σ’ αυτόν. Η φιλοσοφία δεν αρκείται στην ανάλυση της πραγματικότητας του εμπειρικού κόσμου, αλλά διατυπώνει προτάσεις για την αλλαγή του. Ένας φιλόσοφος δεν αρκείται στο να διατυπώσει πώς έχουν τα πράγματα, αλλά προχωρά και σε συγκεκριμένες προτάσεις για το πώς θα μπορούσαν να είναι. Οι εκάστοτε φιλόσοφοι, σύμφωνα με το εννοιολογικό περιεχόμενο που προσάπτουν στη φιλοσοφία, δημιουργούν και το ανάλογο φιλοσοφικό ρεύμα.


Εύρος της φιλοσοφίας

Ο Μπέρτραντ Ράσελ διατυπώνει τη θέση πως η φιλοσοφία είναι μια δεξαμενή γνώσεων που ακόμα είναι ανέτοιμες προς εξειδικευμένη επιστημονική διαπραγμάτευση. Επομένως, όπως έχει ιστορικά αποδειχθεί άλλωστε, η φιλοσοφία είναι η επιστήμη των επιστημών, o κορμός της διεπιστημονικής γνώσης, ο άσβεστος πόθος αναζήτησης του ανθρώπου. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι οι σύγχρονες θετικές επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Ιατρική, Αστρονομία κ.α.) αλλά και μεταγενέστερες θεωρητικές (Ψυχολογία, Κοινωνιολογία κ.α.) ξεπήδησαν από το φιλοσοφικό στοχασμό.
Παρόλο το εύρος της έννοιας της Φιλοσοφίας, δεν πρέπει να παραβλέπεται το γεγονός ότι πρόκειται για επιστήμη (και μάλιστα τη "μητέρα" επιστήμη όπως είδαμε). Επομένως η μέθοδος ενός στοχασμού ώστε αυτός να ονομασθεί φιλοσοφικός πρέπει να τηρεί συγκεκριμένα επιστημονικά κριτήρια και στάδια. Αυτά τα στάδια είναι εκείνα της Παρατηρήσεως, της Υποθέσεως, του Πειράματος, της Απόδειξης και της Επαναλήψεως. Ο φιλοσοφικός στοχασμός απαραίτητα πρέπει να εγκολπώνει την επιστημονική αποδεικτική διαδικασία.

Κλάδοι της φιλοσοφίας

Η Φιλοσοφία διαιρείται στους ως κάτωθι κλάδους:
  • Ηθική ονομάζεται ο τομέας της Φιλοσοφίας που διερευνά ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να ζει ο άνθρωπος, ενώ δευτερευόντως, διερευνά το κατά πόσον μια τέτοια ερώτηση μπορεί πράγματι να απαντηθεί. Οι κύριοι κλάδοι της Ηθικής Φιλοσοφίας είναι η Μετα-ηθική, η Φορμαλιστική Ηθική και η Εφαρμοσμένη Ηθική.
  • Αισθητική ονομάζεται ο τομέας που ασχολείται με τη μελέτη και αντίληψη της ομορφιάς, της Τέχνης, της αναψυχής, θεμάτων γούστου και αισθημάτων, γενικώς με τον ορισμό του ωραίου, του αρμονικού και των αντιστρόφων τους.
  • Γνωσιολογία ονομάζεται ο κλάδος που διερευνά τα όρια, την προέλευση και την ποιότητα της ανθρώπινης γνώσης.
  • Μεταφυσική ονομάζεται ο τομέας που ασχολείται με το επέκεινα, με εκείνο που η εμπειρία δεν μας αποκαλύπτει. (Δεν πρέπει να συγχέεται με εξωεπιστημονικούς κλάδους όπως η Παραφυσική). Μελετά τη φύση της πραγματικότητας, περιλαμβάνοντας τη σχέση μεταξύ νου και σώματος, ουσίας, γεγονότος και αιτίας. Παραδοσιακοί κλάδοι της είναι η Κοσμολογία και η Οντολογία.
  • Επιστημολογία ονομάζεται ο τομέας που ασχολείται με τη φύση και το σκοπό της γνώσης, καθώς και αν η γνώση είναι δυνατή. Μεταξύ των κεντρικών προβληματισμών της είναι οι φιλοσοφικές προκλήσεις που θέτει ο Σκεπτικισμός και οι σχέσεις μεταξύ αλήθειας, πίστης και αιτιολόγησης.
  • Πολιτική Φιλοσοφία είναι η μελέτη των θεσμών διακυβέρνησης και των σχέσεων ατόμων (ή οικογενειών και φατριών) με κοινότητες, όπως το κράτος. Περιλαμβάνει ερωτήματα για τη δικαιοσύνη, το νόμο, την περιουσία, καθώς και τα δικαιώματα και υποχρεώσεις των πολιτών. Η Πολιτική Φιλοσοφία και η Ηθική αποτελούν παραδοσιακά αλληλένδετους τομείς, καθώς και οι δύο περιστρέφονται γύρω από το ερώτημα τού τι είναι καλό και πώς πρέπει να διαβιούν οι άνθρωποι με σκοπό τη συνεχή προαγωγή των ανθρώπινων κοινωνιών.
  • Λογική είναι η μελέτη των έγκυρων διαλεκτικών φορμών. Ξεκινώντας στα τέλη του 19ου αιώνα, μαθηματικοί όπως ο Γκότλομπ Φρέγκε εστίασαν στην μαθηματική προσέγγιση της Λογικής, η οποία σήμερα χωρίζεται σε δύο ευρείς κλάδους: τη Μαθηματική Λογική και τη λεγόμενη Φιλοσοφική Λογική.
  • Φιλοσοφία της Γλώσσας είναι αυτή που ερευνά θέματα της φύσης, καταγωγής και χρήσης της γλώσσας
  • Φιλοσοφία της Θρησκείας είναι ο κλάδος της Φιλοσοφίας που ασχολείται με τη μελέτη προβλημάτων της θρησκείας.
Όλοι οι παραπάνω κλάδοι διαιρούνται σε αρκετές υποενότητες, καλύπτοντας έτσι μια τεράστια θεματική που απλώνεται σε όλο το εύρος του σύγχρονου επιστημονικού κόσμου, είτε πρόκειται για Θετικές, είτε για Θεωρητικές, είτε για Τεχνολογικές επιστήμες.

Φιλόσοφοι

 

Δυτική Φιλοσοφία

Αρχαίοι Έλληνες

Αρχαίοι Ρωμαίοι

Φιλόσοφοι στο Μεσαίωνα

Φιλόσοφοι του Διαφωτισμού

Φιλόσοφοι του 19ου αιώνα

Φιλόσοφοι του 20ού αιώνα

Δυτικά φιλοσοφικά ρεύματα

Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012

Κάτω Παναγιά (Κυλλήνης)

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΟΣΤΑΛΓΟΥΣ ΤΩΝ ΑΛΗΣΜΟΝΗΤΩΝ ΠΑΤΡΙΔΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΜΗΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΗΡΩΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΚΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΘΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ, ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ!!! ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΤΩ ΠΑΝΑΓΙΑΣ Ν. ΗΛΕΙΑΣ , ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΑΛΗΣΜΟΝΗΤΩΝ ΠΑΤΡΙΔΩΝ!!
 


                             καταγράφηκαν  μαρτυρίες  και για την τύχη των προσκόπων του κοντινού χωριού Κάτω Παναγιά (σημερινό Γενήκιοϊ) όπου τον Αύγουστο του '22 μεταξύ άλλων 800 συγχωριανών τους βρήκαν τον θάνατο οι 14χρονοι πρόσκοποι Κώστας Θεοφανίδης (γιος του δασκάλου της τάξης Ιωάννη Θεοφανίδη) κι οι συμμαθητές του Κυριάκος Μίχαλος, Αθανάσιος Καμπάνης και Δημήτριος Οικονομίδης, που επίσης αρνήθηκαν να τουρκέψουν. 

                                           ΟΙ ΠΡΟΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΚΑΤΩ ΠΑΝΑΓΙΑΣ 

Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012

Απόσπασμα από τον κήπο του Προφήτη..

Ακόμα και αν γράφτηκε 90 χρόνια πριν είναι τόσο επίκαιρο!

Να λυπάστε το έθνος που φορά ένα ρούχο που δεν το έχει υφάνει, που τρώει ψωμί που δεν το έχει θερίσει και πίνει κρασί που δεν έχει τρέξει από το πατητήρι του.


Να λυπάστε το έθνος που ονομάζει το βίαιο άνθρωπο ήρωα, και βλέπει το λαμπροφορεμένο κατακτητή γενναιόδωρο.







Να λυπάστε το έθνος που περιφρονεί το πάθος στ’ όνειρό του, κι ωστόσο γίνεται σκλάβος του στον ξύπνιο του.

Να λυπάστε το έθνος που δεν υψώνει τη φωνή του παρά μόνο σα βρίσκεται σε κηδεία. δεν περηφανεύεται παρά μονάχα σα βρίσκεται μέσα στ’ αρχαία μνημεία του, και δεν ξεσηκώνεται παρά μονάχα όταν ο λαιμός του βρίσκεται ανάμεσα στο σπαθί και στην πέτρα.

 

Να λυπάστε το έθνος που ο κυβερνήτης του είναι αλεπού, ο φιλόσοφός του ταχυδακτυλουργός, και η τέχνη του, τέχνη μπαλώματος και μιμικής.


Να λυπάστε το έθνος που υποδέχεται τον καινούργιο κυβερνήτη του με σαλπίσματα και τον αποχαιρετά με γιουχαΐσματα, για να καλωσορίσει και πάλι κάποιον άλλο με σαλπίσματα.


Να λυπάστε το έθνος που οι σοφοί του είναι βουβοί από τα χρόνια και που οι δυνατοί του άντρες ακόμα στην κούνια.

 



Να λυπάστε το έθνος που είναι χωρισμένο σε κομμάτια, και που κάθε κομμάτι θεωρείτον εαυτό του ένα έθνος…
 


Xαλίλ Γκιμπράν (1883-1931)
“O Κήπος του Προφήτη”

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

Η 31η Οκτωβρίου αποτελεί ημέρα ορόσημο για τα σύγχρονα νοικοκυριά και τα άτομα, καθώς είναι η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης. Η λέξη αποταμίευση είχε πρωτεύοντα ρόλο στους σημερινούς υπερήλικες, καθώς αποτελούσε τη μοναδική πηγή δημιουργίας μιας καλύτερης μελλοντικής ζωής. Η θέσπιση της εορτής προήλθε από την ίδρυση του Διεθνούς Ινστιτούτου Ταχυδρομικών Ταμιευτηρίων στο Μιλάνο στις 31 Οκτωβρίου 1924.


Οι υποστηρικτές της κλασσικής οικονομικής σκέψης συσχέτιζαν την αποταμίευση ως θετική συνάρτηση του επιτοκίου. Ο Τζων Μεύναρντ Κέυνς, θεμελιωτής του κρατικού παρεμβατισμού στην οικονομική πολιτική, υποστήριζε ότι οι αποταμιεύσεις δεν επηρεάζονται σημαντικά από τις μεταβολές των επιτοκίων, αλλά από την προδιάθεση (οριακή και μέση ροπή προς κατανάλωση) για κατανάλωσ
η, η οποία καθορίζεται από τις αυξητικές, ή μη, μεταβολές του διαθεσίμου εισοδήματος.

Η σημερινή κατάσταση των οικονομούντων ατόμων στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον υπό τον κλοιό των αναπτυγμένων χωρών έχει μεταβληθεί άρδην. Η εισαγωγή του πλαστικού χρήματος και η καταναλωτική μανία των πολιτών των δυτικών οικονομιών έχει αποκλείσει ουσιαστικά την έννοια της αποταμίευσης από τον μηνιαίο προϋπολογισμό των νοικοκυριών.

Η οικονομική μεγέθυνση των οικονομιών της δύσης τροφοδοτείται κυρίως από την αύξηση της ζήτησης με κορυφαίο παράδειγμα τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Η δημιουργία νέου χρήματος και η αύξηση της πιστωτικής επέκτασης αποτελούν τις πηγές των επενδύσεων και της κατανάλωσης, με κύριο εκφραστή του παραπάνω μηχανισμού το τραπεζικό σύστημα. Η ραγδαία αύξηση των οικονομικών αναγκών και ο πολλαπλασιασμός των οικονομικών απαιτήσεων έχουν οδηγήσει τις αποταμιεύσεις σε δεύτερη μοίρα.

Ο μοναδικός παγκόσμιος εκπρόσωπος για την αποταμίευση και τη λιανική τραπεζική είναι το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Αποταμιεύσεων. (World Savings Bank Institute). Ιδρυόμενο το 1924, εκπροσωπεί περισσότερους από 2.000 χρηματοοικονομικούς διαμεσολαβητές από 89 χώρες. Η αξία του ενεργητικού του συνόλου των μελών του Ινστιτούτου ξεπέρασε τα 7,5 τρισεκατομμύρια ευρώ στις αρχές του 2005. Εκπρόσωπος στην Ελλάδα είναι το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Στοιχεία των αρχών του 2005 αναφέρουν πως η συμβολή του ελληνικού ιδρύματος στο σύνολο του ενεργητικού του Ινστιτούτου, ανέρχεται στο 9% (10,586 δισ ευρώ). Επίσης, το σύνολο των μη τραπεζικών δανείων που έχει χορηγήσει το Ταμιευτήριο αγγίζει τα 2,108 δισ ευρώ, ποσοστό 1,8% του συνόλου των χορηγήσεων παγκοσμίως.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ
ΝΟΜΟΥ ΗΛΕΙΑΣ




Katherini.gr