Δευτέρα 26 Μαΐου 2014
Κυριακή 25 Μαΐου 2014
Η Ηλεία δεν έχει μέλλον...
Πελοπόννησος
(10/11/2013 19:31 )
Ορατό από όλους είναι πλέον το γεγονός ότι ο νομός Ηλείας δεν
μπορεί να έχει μέλλον αν συνεχίσει να είναι ενταγμένος στην περιφέρεια –
έκτρωμα της Δυτικής Ελλάδος.Όλα αυτά τα χρόνια που ισχύει ο θεσμός των περιφερειών απεδείχθη ότι στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δεν υπάρχει η απαιτούμενη συνοχή και αναπτυξιακή προοπτική ούτε άλλαξε κάτι από την ημέρα που έγινε αυτοδιοικητική.
Συνέχισε η Πάτρα να έχει τον ηγεμονικό της ρόλο και οι ενδοπεριφερειακές ανισότητες αυξήθηκαν αντί να μειωθούν. Σε αυτό συνέβαλαν και διάφορες κυβερνητικές αποφάσεις με τις οποίες μια σειρά από πράξεις που τελεσιδικούσαν στην Ηλεία τώρα απαιτούν τη μετάβαση των ενδιαφερομένων στην Αχαϊκή πρωτεύουσα.
Την ίδια ώρα δέχεται πλήγμα και η Περιφέρεια Πελοποννήσου η οποία κουτσουρεμένη όπως είναι δεν μπορεί να έχει τα αναπτυξιακά άλματα που θα μπορούσε αν λειτουργούσε ενιαία.
«Ανοίγει» το θέμα
Το θέμα του Μοριά ως ενιαίας Περιφέρειας έχει ανοίξει ουσιαστικά από πέρυσι. Οι φωνές αυξάνονται και το υπουργείο Εσωτερικών έχει γίνει δέκτης προτάσεων για αλλαγές στα όρια των Περιφερειών.
Βέβαια η χρονική συγκυρία δεν ευνοεί το πλήρες άνοιγμα του θέματος καθώς στο υπουργείο ασχολούνται τώρα με την υλοποίηση των προαπαιτούμενων της τρόικας (διαθεσιμότητες, απολύσεις, κ.λ.π.) και προφανώς δεν τους περισσεύει ο χρόνος.
Ωστόσο οι επερχόμενες αυτοδιοικητικές αλλαγές σε συνδυασμό και με τις αλλαγές στην εκλογική διαδικασία είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσουν συζητήσεις και ενδεχομένως αντιδράσεις από την Πάτρα που φοβάται ότι μπορεί να χάσει κάτι από τον μητροπολιτικό ρόλο που έχει σήμερα.
Όπως είναι γνωστό τις τελευταίες μέρες η συζήτηση για την ενοποίηση και των 7 νομών της Πελοποννήσου σε μία ενιαία Περιφέρεια επανήλθε. Αυτοδιοικητικό… τραπέζι στο σπίτι του τέως γ.γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Τάσου Αποστολόπουλου στο Βλάση Μεσσηνίας, παρουσία “εκπροσώπων” από διάφορους νομούς, ήρθε να προστεθεί στις σχετικές κινήσεις και τις απόψεις που κατά καιρούς έχουν εκφραστεί για μία ενιαία Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Ο κ. Αποστολόπουλος δεν δίστασε να σημειώσει ότι η αλλαγή αυτή είναι εφικτό να εφαρμοστεί ακόμα και στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές.
Σε θεωρητικό επίπεδο πάντα, η ενοποίηση της Πελοποννήσου θα δώσει τη δυνατότητα για κοινές διεκδικήσεις με δυνατότερη φωνή για κοινά αιτήματα, όπως η Ολυμπία Οδός και η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, ενώ φυσικά με τις κατάλληλες ενέργειες θα δώσει ένα τέλος στο αίσχος της «ανεξάρτητης» τουριστικής προβολής από πλευράς Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας – μια κατάσταση που, μεταξύ άλλων, θέλει την Αρχαία Ολυμπία να μην ανήκει στην Πελοπόννησο.
Με αρχαιολογικούς χώρους παγκοσμίου βεληνεκούς, με δυνατά ακαδημαϊκά ιδρύματα και φυσικά με τις απίστευτες φυσικές ομορφιές της, μπορεί τελικά η ενιαία Πελοπόννησος να πετύχει πολλά.
Απόστολος Κατσιφάρας - Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας
«Την ώρα που η χώρα είναι βυθισμένη στην ύφεση, κάποιοι άκαιρα θέτουν αυτό το ζήτημα για να βρουν ρόλο και να μην ξεχαστούν από την κοινωνία. Τη στιγμή που το κυρίαρχο είναι το πώς θα κρατηθεί όρθια η κοινωνία. Αν υπάρχει θεσμική πρωτοβουλία θα τοποθετηθούμε. Η Αχαΐα που είναι ο μεγαλύτερος νομός της Πελοποννήσου και η Πάτρα το μητροπολιτικό κέντρο, θα έχουν λόγο, βαρύνουσας σημασίας».
Χαράλαμπος Καφύρας - Αντιπεριφειάρχης Ηλείας
«Ο κατακερματισμός της ενότητας που ονομάζεται Πελοπόννησος σε 3 διαφορετικές Περιφέρειες, προέκυψε από τη διοικητική διαίρεση της χώρας σε 13 Περιφέρειες με το νόμο 1622 του 1986. Η συνένωση της Πελοποννήσου σε μια ενιαία ισχυρή Περιφέρεια είναι αναγκαία, γιατί πρόκειται για μια αδιάσπαστη χωρική ενότητα, που ενσωματώνει πολλές προϋποθέσεις για την επίτευξη ολοκληρωμένης ανάπτυξης. Η Πελοπόννησος είναι ένα πλήρες οικονομικό σύνολο, ιδανικό για ένα σύγχρονο καταμερισμό εργασίας και διαβίωσης στο πλαίσιο της εθνικής αναπτυξιακής στρατηγικής. Ο μεγάλος αξιακός πολιτιστικός πλούτος της Πελοποννήσου δημιουργεί άριστες προϋποθέσεις λειτουργίας ενός μεγάλου αρχαιολογικού πάρκου με φάρο και οδηγό την Αρχαία Ολυμπία, η σύνδεση των οποίων είναι κι εφικτή και απαραίτητη. Η Πελοπόννησος πληροί όλες τις προϋποθέσεις μιας δυναμικά βιώσιμης οικονομικής και αναπτυξιακής Περιφέρειας, που μπορεί να συνδυάσει οικονομική μεγέθυνση και κοινωνική συνοχή. Επιπλέον, όμως, υπάρχουν και άλλα χαρακτηριστικά που ταιριάζουν σε μια Περιφέρεια, όπως είναι η ιστορική παράδοση και συνέχεια, ο πολιτισμός, η αίσθηση της κοινής ταυτότητας που παραμένει ισχυρή στους κατοίκους της. Όλα αυτά συνηγορούν και μεταφράζονται και σε διοικητικούς θεσμούς, ώστε να λειτουργήσει η Πελοπόννησος σαν ενιαίο κοινωνικό και πολιτικό σύνολο».
Πέτρος Τατούλης - Περιφερειάρχης Πελοποννήσου
«Η επόμενη διοικητική μεταρρύθμιση θα πρέπει να είναι γενναία αλλάζοντας τον περιφερειακό χάρτη της χώρας σηματοδοτώντας την δημιουργία της ενιαίας Περιφέρειας Πελοποννήσου. Θεωρώ ότι η Τρίπολη θα πρέπει να είναι η πρωτεύουσα, ως πόλη που βρίσκεται στο κέντρο της Πελοποννήσου.»
Μάκης Παρασκευόπουλος - Δήμαρχος Πύργου
«Δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει αμφιβολία στο ότι ο διαχωρισμός της Πελοποννήσου από την Ηλεία και την Αχαΐα και η δημιουργία Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με την Αιτωλοακαρνανία αποτελεί ανιστόρητο μόρφωμα που έγινε για την εξυπηρέτηση κομματικών και εκλογικών σκοπιμοτήτων. Δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει αμφιβολία ότι ο διαχωρισμός αυτός οδήγησε στην απομόνωση και το μαρασμό της Ηλείας. Από εκεί και πέρα νομίζω ότι είναι πάντα επίκαιρο το ζήτημα της δημιουργίας μιας ενιαίας και αδιαίρετης Περιφέρειας Πελοποννήσου».
Παναγιώτης Νίκας - Δήμαρχος Καλαμάτας
«Είμαι προβληματισμένος για το αν χρειάζεται η αιρετή Περιφέρεια. Αν μπορεί να προσφέρει κάτι με το θεσμικό πλαίσιο με το οποίο λειτουργεί. Όταν μιλάμε για αριθμό Περιφερειών πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας όλο τον εθνικό χώρο και στη συνέχεια να προχωράμε για κατανομές. Όταν μιλάμε για διοικητικά ζητήματα δεν μπορούμε να αναφερόμαστε σε παλιά γεωγραφικά κριτήρια. Για μια σειρά από λόγους η Πάτρα δικαιούται να είναι η πρωτεύουσα της Πελοποννήσου. Είναι αδιανόητο οποιαδήποτε άλλη πόλη. Όμως, δεν είναι σημείο αναφοράς όλης της Πελοποννήσου. Είναι σημείο αναφοράς νησιών του Ιονίου, της Δυτικής Στερεάς Ελλάδας, της νότιας Ηπείρου και κομματιού της Πελοποννήσου. Δεν είναι σημείο αναφοράς για την Αργολίδα και τη Λακωνία. Είναι το οικονομικό κέντρο της Δυτικής Ελλάδας. Έχει πιο πολλά κοινά χαρακτηριστικά με το Μεσολόγγι και τη Ναύπακτο. Η Πάτρα έχει πιο πολλά κοινά συμφέροντα με τους απέναντι, παρά με τμήματα της Πελοποννήσου.»
Αλέξανδρος Πνευματικός - Δήμαρχος Κορινθίων
«Εγώ πιστεύω ότι το λάθος που έγινε τη δεκαετία του ’80 που χωρίστηκε η Πελοπόννησος για να γίνει έδρα και η Πάτρα, θα πρέπει να τελειώσει. Η Πελοπόννησος είναι ενιαίος χώρος, έχει κέντρο την Τρίπολη, που πρέπει να είναι το διοικητικό της κέντρο. Θα διευκολύνει όλους τους Πελοποννήσιους. Υπάρχει μια δυσκολία για την Ηλεία και την Αχαΐα, αλλά θα λυθεί με τους αυτοκινητόδρομους, με την Ολυμπία Οδό και τους άλλους δρόμους που θα γίνουν. Δεν υπάρχει λόγος να μιλάμε για δύο Περιφέρειες. Δεν μπορεί να γίνει κανένας προγραμματισμός με διασπασμένη την Πελοπόννησο.»
Σταύρος Αργειτάκος - Δήμαρχος Σπάρτης
"Από την εμπειρία που έχω, δεν το βλέπω θετικά. Δυστυχώς στην Ελλάδα όποια μεταρρύθμιση γίνεται, δε γίνεται με τρόπο σοβαρό, αλλά πρόχειρα. Και λόγω της προχειρότητας, ακόμα και με τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις δεν έχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε. Για παράδειγμα ο "Καλλικράτης", που ήταν πολύ σημαντική μεταρρύθμιση. Να δούμε πως θα είναι, τι θα είναι η Περιφέρεια. Δεν μπορούμε να πάμε αποσπασματικά. Σε μια συνολική διοικητική μεταρρύθμιση θα μπορούσαμε να το δούμε, όχι αποσπασματικά".
Σύλλογος Πελοπόννησιων Θεσσαλονίκης: Ενιαία Περιφέρεια με έδρα την Ολυμπία
Την προηγούμενη εβδομάδα ο ιστορικός σύλλογος Πελοποννησίων Θεσσαλονίκης έστειλε έγγραφο στον υπ. Εσωτερικών με το οποίο του ζητά να γίνει αναδιάρθρωση των περιφερειών με ενιαία την Περιφέρεια Πελοποννήσου και έδρα την Αρχ. Ολυμπία.
Στην επιστολή, μεταξύ άλλων επισημαίνει:
«Σήμερα, που το ζητούμενο είναι η οικονομική ανάπτυξη, δεν είναι αποδεκτό ένας επενδυτής που θέλει να επενδύσει στην Λακωνία να αναφέρεται αλλού και ο άλλος που θέλει να επενδύσει στην Ηλεία αλλού. Ή, ένας επενδυτής που θέλει να επενδύσει στην Κορινθία και στην Αχαΐα, να δυσκολεύεται, γιατί θα πρέπει να αναφερθεί σε δυο διαφορετικές Περιφερειακές Διοικήσεις. Για να υπάρξει ανάπτυξη, που αυτονόητα αυτή περνά από την πρωτογενή παραγωγή και τις επενδύσεις σε τομείς όπως ο τουρισμός, πρέπει να υπάρχει ενιαίος διοικητικός χώρος (επτά γεωγραφικοί νομοί: Κορινθία, Αχαΐα, Ηλεία, Μεσσηνία, Λακωνία, Αρκαδία, Αργολίδα, Μία Περιφέρεια).
Η προώθηση των προϊόντων της Πελοποννήσου πρέπει να γίνεται ενιαία και με τη χρήση ενιαίας ορολογίας. Αυτό επιβάλλεται για λόγους πιστοποίησης των προϊόντων και διαφημιστικής τους προβολής . Επί παραδείγματι, δεν μπορεί το λάδι Μεσσηνίας να είναι προϊόν Πελοποννήσου και το λάδι της Ηλείας να είναι προϊόν της Δυτικής Ελλάδος!
Η διεθνής επιχειρηματική κοινότητα γνωρίζει την Πελοπόννησο ως ενιαίο ιστορικό τόπο και δεν επιτρέπεται η Ελλάδα να αυτοχειριάζεται δημιουργώντας ανύπαρκτα ζητήματα όπως για παράδειγμα το εάν βρίσκεται η Αρχαία Ολυμπία, η οποία αποτελεί οικουμενική γεωγραφική αναφορά, στην Πελοπόννησο ή όχι. Διότι με την ισχύουσα διοικητική οργάνωση η Αρχαία Ολυμπία, ως ανήκουσα στο Νομό Ηλείας, εντάσσεται στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και όχι στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Η τουριστική ανάπτυξη και η προβολή της Πελοποννήσου επιβάλλουν τη χάραξη μιας ενιαίας πολιτιστικής διαδρομής που θα ξεκινά, είτε από τον Ισθμό, είτε από τον λιμένα- πύλη της Πελοποννήσου που θα είναι η Πάτρα. Αυτή η διαδρομή θα διέρχεται από την Αρχαία Ολυμπία (πρώτος σταθμός),από το Ραμοβούνι της Μεσσηνίας-τόπος γέννησης του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη- και μετά, στην Αρχαία Μεσσήνη, στον Μιστρά και στις Μυκήνες.
Πρέπει στην νέα εποχή, να υπάρχει μια ΕΝΙΑΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. Και είναι καταρχήν προς το συμφέρον και των δύο νομών, της Αχαΐας και της Ηλείας, που αποτελούν αναπόσπαστα τμήματα της Πελοποννήσου. Είναι και προς το συμφέρον της εθνικής οικονομίας η οποία θα πρέπει να επανεκκινήσει από την καλύτερη αφετηρία και με τις καλύτερες προϋποθέσεις.
Η ΕΝΙΑΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ πρέπει να αποτελείται και από τους επτά νομούς (Κορινθία, Αχαΐα, Ηλεία, Μεσσηνία, Λακωνία, Αρκαδία, Αργολίδα) με πρωτεύουσά της την Αρχαία Ολυμπία του Νομού Ηλείας.»
από Patrisnews
ΠΑΤΡΑ Ή ΤΡΙΠΟΛΗ
Το δίλημμα είναι πλαστό
Ξαφνικά και από το πουθενά άνοιξε ένα θέμα που φαίνεται σοβαρό αλλά δεν είναι. Να φύγει η Ηλεία από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και να πάει στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Υποτίθεται δε, ότι πρέπει να φύγουμε, διότι η ΠΑΤΡΑ υποσκάπτει την αναπτυξιακή μας πορεία ενώ η Τρίπολη θα μας βγάλει στον αφρό.
Η άποψη αυτή , εάν δεν κρύβει κάτι άλλο, είναι , επί της ουσίας, μια διαδικασία άφεσης αμαρτιών σε όλους εκείνους (Ηλείους) που υπονόμευσαν ή αδιαφόρησαν για την Ανάπτυξη του τόπου.
Η επιλογή αναθέματος στα Πατρινά κονκλάβια βολεύει κάποιους αλλά δεν βολεύει την αλήθεια .
Ποια είναι η αλήθεια ?
Πέραν της Ολυμπίας οδού, για την οποία δεν φταίνε οι Πατρινοί, αλλά εμείς, κανένα άλλο έργο δεν έχει προταθεί και απορριφθεί με ευθύνη των Πατρινών.
Ούτε η ΟΛΥΜΠΙΑ οδός προτάθηκε από εμάς και καλό είναι δε να μαθαίνει και η κοινωνία όλη την αλήθεια .
Η ονομασία προήρθε από επέμβαση Υπουργού [μη Ηλείου ] κάπου το 2001[εν όψει ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ] με προσθήκη σε αυτήν του τμήματος ΑΘΗΝΑ –ΚΟΡΙΝΘΟΣ , για αυτό και οι ταμπέλες ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ στην Ελευσίνα ,ώστε να αυξηθεί ο δείκτης ωφελιμότητας του έργου και να μπορέσει να ενταχτεί ευκολότερα στα τότε μεγάλα έργα.
Τι έγινε? .Ολυμπιακοί Αγώνες χωρίς δρόμο για την Ολυμπία .Ούτε από πλευράς Τρίπολης ούτε από πλευράς Πάτρας. Τότε χάθηκε το παιχνίδι ,όχι τώρα.
Καλό λοιπόν είναι να θυμηθούμε:
Α)Η Ηλεία δεν έχει Βιομηχανική περιοχή ή Επιχειρηματικό Πάρκο. Ποιοι φταίνε ?
Β)Δεν έχει Δημοπρατήριο Αγροτικών προϊόντων και εργαστήριο ανάλυσης και πιστοποίησης αγροτικών προϊόντων για ασφαλείς εξαγωγές ,παρότι υπήρχαν μελέτες ,αλλά το έργο δεν διεκδικήθηκε ποτέ και από κανένα θεσμικό παράγοντα , πέραν κάποιων γραφικών σαν το είδος μου .
Γ)Δεν έχει αεροδρόμιο (Επιτάλιο εννοώ όχι Ανδραβίδα) για την άμεση εξαγωγή των νωπών γεωργικών προϊόντων. Πχ Ιεράπετρα
Δ)Δεν έχει Πανεπιστημιακή Σχολή
Ε)Έχει την χειρότερη ΖΟΕ στην Ελλάδα, μνημείο εγκλωβισμού και ακύρωσης κάθε αναπτυξιακού σχεδιασμού και πρωτοβουλίας.
Στ)Δεν έχει σύγχρονα λιμάνια ικανά να δώσουν ολοκληρωμένες και σύγχρονες υπηρεσίες σε θαλάσσιες μεταφορές (ανθρώπων και εμπορευμάτων)
Ζ)Η Ηλεία δεν έχει Αναπτυξιακό σχέδιο, υποστηριζόμενο από όλους τους φορείς και δεν έχει κάνει ποτέ πραγματικό Αναπτυξιακό συνέδριο.
Η)Ο Καϊάφας , με τις προοπτικές και δυνατότητες να γίνει η καλύτερη Λουτρόπολη στην Ευρώπη, σέρνεται χρόνια ανάμεσα στον Άννα και στον Καϊάφα και στο τέλος καίγεται.
Θ]Τα δε σκουπίδια του Νομού θα <τραγουδάνε ελεύθερα > για πολλά χρόνια ακόμη.
Για όλα αυτά φταίει η Πάτρα και εάν πάμε στην Τρίπολη θα γίνουν αυτομάτως; Μόνο ένας που μας θεωρεί ηλίθιους θα μπορούσε να απαντήσει καταφατικά σε αυτή την ερώτηση.
Τι θα γίνει εάν πάμε Τρίπολη;
1)Οι Ξενοδόχοι της Ολυμπίας θα χάσουν τις μισές διανυκτερεύσεις, διότι με το αεροδρόμιο που ετοιμάζει η Τρίπολη [διεθνές ] θα εξελιχθεί σε σημείο εισόδου Τουρισμού[incoming] και οι επισκέψεις σε Ολυμπία, Μυκήνες, Μυστρά θα γίνονται με μονοήμερες εκδρομές που θα έχουν αφετηρία την Τρίπολη.
2)Η απόσταση από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας θα αυξηθεί κατά 50% ,με αποτέλεσμα την αύξηση κατά 50% του λειτουργικού κόστους του Νομού, σε σχέση με υπηρεσίες που λειτουργικά συνδέονται με την Περιφέρεια.
3)Η όποια ανάπτυξη προκύψει στο μέλλον του Δευτερογενούς τομέα, θα συγκεντρωθεί ακόμη περισσότερο στη Βιομηχανική Περιοχή της Τρίπολης, αφού η Ηλεία δεν έχει ανάλογο χώρο και η εγκατάσταση στην Τρίπολη θα δημιουργεί πλείστες εξυπηρετήσεις.
4)Η υπόθεση Αεροδρόμιο στην Ηλεία θα χαθεί για πάντα
5]Τα κρουαζιερόπλοια θα χαθούν, σε μεγάλο ποσοστό, πηγαίνοντας Ναύπλιο (ήδη γίνεται σοβαρή προσπάθεια για αυτό τον σκοπό), αφού από εκεί θα καλύπτουν περισσότερους προορισμούς επίσκεψης.
6)Τα κέντρα Γεωργικής έρευνας θα συγκεντρωθούν στην Τρίπολη, όπως και τα Δημοπρατήρια , με τη σοβαρή τότε δικαιολογία ότι πρέπει να καλυφθεί η προώθηση όλης της Πελοποννησιακής παραγωγής
Εάν δεν φτάνουν όλα αυτά μπορώ να απαριθμήσω και άλλα τόσα.
Το πρόβλημα δεν είναι η ΠΑΤΡΑ. Το πρόβλημα είμαστε εμείς. Για άλλη μια φορά, αντί της ατομικής και συλλογικής αυτοκριτικής πετάμε τη μπάλα στην εξέδρα.
Οι Αυτοδιοικητικές εκλογές για Δήμους και Περιφέρεια έρχονται.
Η κοινωνία ας αποδείξει ότι έστω και τώρα κατάλαβε.
Εάν πιστεύουμε ότι η Ηλεία είναι ένας ευλογημένος τόπος που μπορεί να αναπτυχθεί , ας το αποδείξουμε με την ψήφο μας.
Το νέο ΕΣΠΑ [ΣΕΣ ]2014-2020 , είναι μια μεγάλη και τελευταία ευκαιρία να γίνουν στην ΗΛΕΙΑ όλα εκείνα που δεν έγιναν τόσα χρόνια ,αρκεί να μην στείλουμε να το διαχειριστούν πάλι οι ίδιοι ,διότι τότε πάλι θα <κλαίμε>.
Ας εκλέξουμε Ανθρώπους με άποψη, ολοκληρωμένες και ρεαλιστικές προτάσεις, επάρκεια και δεδομένη ενεργό και ανιδιοτελή βούληση σχέσης με την πολιτική.
Εάν επανεκλέξουμε τους κομματικούς εντολοδόχους, τους δημοσιοσχεσίτες γάμων, κηδειών, μνημόσυνων και λοιπούς «τεθλιμμένους» της πολιτικής κατάντιας μας, η κάποιους που νομίζουν ότι πρέπει να γίνουν κάποιοι[η ότι τους χρωστάμε να τους κάνουμε κάποιους ]
και όχι να κάνουν κάτι , τότε δε θα μας φταίει κανείς, παρά μόνο ο Εαυτός μας.
Ο συλλογικός και ατομικός.
Η ΗΛΕΙΑ μπορεί να εξελιχθεί σε πρότυπο ανάπτυξης ,επιμένω σε αυτό χρόνια τώρα , αρκεί αυτοί που θα αναλάβουν να την διαχειριστούν να έχουν όραμα ,θέληση και επάρκεια .ΑΛΛΙΩΣ ΧΑΣΑΜΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΑΤΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΡΙΠΟΛΗ
Εγώ και Εσύ φταίμε και θα φταίμε .
ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ
Πέμπτη 22 Μαΐου 2014
Τετάρτη 21 Μαΐου 2014
Ευρωπαϊκή Ημέρα για τη Θάλασσα 20 η Μαΐου... μια Ελληνική Ημέρα ....
Ευρωπαϊκή Ημέρα για τη Θάλασσα 20 η Μαΐου
μια Ελληνική Ημέρα ....
Στις 20 Μαΐου γιορτάζεται η Ευρωπαϊκή
Ημέρα για τη Θάλασσα. Η φετινή Ευρωπαϊκή διοργάνωση έχει ως στόχο να
προβάλλει τους τρόπους με τους οποίους η καινοτομία και η έρευνα στη
θαλάσσια οικονομία μπορούν να οδηγήσουν σε ανάκαμψη της οικονομικής
ανάπτυξης και της απασχόλησης στην Ευρώπη.
Στη Βρέμη της Γερμανίας θα εορταστεί για το 2014 η Ευρωπαϊκή Ημέρα της Θάλασσας
Για το 2015 η Ευρωπαϊκή Ημέρα για τη Θάλασσα θα διοργανωθεί στον Πειραιά.
Για το 2015 η Ευρωπαϊκή Ημέρα για τη Θάλασσα θα διοργανωθεί στον Πειραιά.
Η θάλασσα έπαιζε ανέκαθεν καθοριστικό ρόλο στην ευημερία των νησιών μας.
Η θάλασσα για τα Νησιά μας είναι -όχι
έρωτας μονάχα- η ευμάρεια, είναι η ευτυχία, ο πλούτος, είναι ό,τι καλό
μας έχει δοθεί μέχρι σήμερα.
Τα Νησιά μας κολυμπούν μέσα σε μια
θάλασσα, σε μια θάλασσα, που μας υποχρέωσε και μας οδήγησε στην
ανεξαρτησίας μας στα νεότερα χρόνια.
Στόχος όλων μας, για τη γαλάζια
καινοτομία, την έρευνα, τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, τον παράκτιο
και θαλάσσιο τουρισμό και την ωκεάνια ενέργεια.
Η απορρύπανση των θαλάσσιων ακτών από ρύπανση που προέρχεται από ανεπαρκή επεξεργασία των οικιακών και βιομηχανικών αποβλήτων απόβλητα μονάδων στις ακτές της Ρόδου και των νησιών μας, απόβλητα σκαφών, απόβλητα λουομένων κλπ).
Η απορρύπανση των θαλάσσιων ακτών από ρύπανση που προέρχεται από ανεπαρκή επεξεργασία των οικιακών και βιομηχανικών αποβλήτων απόβλητα μονάδων στις ακτές της Ρόδου και των νησιών μας, απόβλητα σκαφών, απόβλητα λουομένων κλπ).
Στήριξη της συνεργασίας μεταξύ δημόσιων
και ιδιωτικών Φορέων στον τομέα του θαλάσσιου περιβάλλοντος, την
αξιοποίηση ευκαιριών χρηματοδότησης μέσω διεθνών οργανισμών και
ευρωπαϊκών πόρων.
Οι θάλασσες μας, έχουν μεγάλες
δυνατότητες, και έχουμε καθήκον να μεγιστοποιήσουμε κάθε δυνατότητα. Η
οικονομία μας, βρίσκεται ακόμα σε ταραγμένα νερά. Είναι πολλές οι
προκλήσεις και ευκαιρίες για τον θαλάσσιο και παράκτιο τουρισμό.
Αξιοποίηση και προστασία της μεγάλης ποικιλίας τοπίων και των φυσικών
θαλάσσιων καταφυγίων.
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα για τη Θάλασσα δίνει
την ευκαιρία για συζήτηση, πώς μπορεί να συνδυαστεί η ανάπτυξη με τη
βιωσιμότητα στο πλαίσιο της γαλάζιας οικονομίας.
Συμφωνίες συνεργασίας για την
προστασία του περιβάλλοντος, Συμμόρφωση με όλες τις σχετικές υποχρεώσεις
της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Η οριοθέτηση, διαχείριση και προστασία αιγιαλού και παραλίας
Κανόνες και διαδικασίες για τη
χωροθέτηση και οροθέτηση των υδατοκαλλιεργειών. Σωστή χωροταξική
διάρθρωση , ανάπτυξη και εκμετάλλευση των μονάδων υδατοκαλλιέργειας στην
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Εξέταση των συνολικών επιπτώσεων τους στο περιβάλλον, σε έναν σημαντικό
κλάδο της οικονομίας, ο οποίος όμως έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Αναθεώρηση του Περιφερειακού προγράμματος και υλοποίηση του σε στενή
συνεργασία με εκπροσώπους όλων των φορέων.
Χρειάζεται μία ολοκληρωμένη Θαλάσσια
Πολιτική για τα νησιά μας με ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών για τη
γαλάζια προστασία και ανάπτυξη. Με στόχο την δημιουργία και θεσμοθέτηση
ενός λειτουργικού, συνεκτικού και αποτελεσματικού Περιφερειακού
συστήματος των προστατευόμενων περιοχών.
Όχι στα συγκεκριμένα και ανεξέλεγκτα
επιχειρηματικά και οικονομικά συμφέροντα που καταστρέφουν το φυσικό,
παράκτιο και παρόχθιο περιβάλλον.
Να συνδυαστεί η ανάπτυξη με τη βιωσιμότητα στο πλαίσιο της γαλάζιας οικονομίας
Δεσμεύσεις στην εκμετάλλευση των ελεύθερων παραλιών από επιχειρηματίες
Να ενισχυθεί ο χαρακτήρας του αιγιαλού ως «κοινωνικό αγαθό» και η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτόν.
Να ενισχυθεί ο χαρακτήρας του αιγιαλού ως «κοινωνικό αγαθό» και η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτόν.
Η οικονομική ανάπτυξη των νησιών,
των παραλιών θα πρέπει να περάσει μέσα από την ορθή αξιοποίηση του
θαλάσσιου και φυσικού μας πλούτου, που έχουμε χρέος να προστατεύσουμε,
για να τον παραδώσουμε στις επόμενες γενιές».
Η Μαρίνα των Βράχων, του Οδυσσέα Ελύτη
«έχεις μια γεύση τρικυμίας στα χείλη. Μα πού γύριζες ; Ολημερίς στη σκληρή ρέμβη τις τρικυμίες και τις θάλασσες εγύρευα»
Γαμβρούδης Χρήστος
Διδάκτωρ Υγειονομικής και Περιβαλλοντικής Μηχανικής Πολυτεχνείου
M. Sc Έλεγχος Ποιότητας και Διαχείριση Περιβάλλοντος
M. Sc Γεωτεχνολογία και Περιβάλλον
Διπλωματούχος Μηχανικός Ορυκτών Πόρων
M. Sc Έλεγχος Ποιότητας και Διαχείριση Περιβάλλοντος
M. Sc Γεωτεχνολογία και Περιβάλλον
Διπλωματούχος Μηχανικός Ορυκτών Πόρων
Γαλάζιες Σημαίες στην Ηλεία - Καμία στον Δήμο Πύργου
(ΝΕΟ)
Ανακοινώθηκαν από την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης
(ΕΕΠΦ), Εθνικό Χειριστή του Διεθνούς Προγράμματος «Γαλάζιες Σημαίες» στη
χώρα μας, οι βραβεύσεις ακτών και μαρινών με «Γαλάζια Σημαία» για το
2014. Με 408 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα κατέχει και πάλι, όπως τα
τελευταία χρόνια, τη 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 51 χώρες. Η Διεθνής
Επιτροπή βράβευσε φέτος 3.372 ακτές και 650 μαρίνες σε όλο τον κόσμο.
Η «Γαλάζια Σημαία» είναι διεθνές σύμβολο ποιότητας, θεωρούμενο το πιο γνωστό περιβαλλοντικό σύμβολο στον κόσμο. Απονέμεται από το 1987, στις ακτές και μαρίνες οι οποίες πληρούν τις αυστηρές προϋποθέσεις βράβευσης. Δεν αρκεί οι ακτές να διαθέτουν μόνο την απαιτούμενη εξαιρετική ποιότητα νερών κολύμβησης. Πρέπει επιπλέον να τηρούνται και τα υπόλοιπα 32 αυστηρά κριτήρια, που αναφέρονται σε καθαριότητα, οργάνωση, πληροφόρηση, ασφάλεια λουομένων και επισκεπτών, προστασία του φυσικού πλούτου της ακτής και του παράκτιου χώρου και ταυτόχρονα περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
Τα Κριτήρια του Διεθνούς Προγράμματος συνοψίζονται στις εξής τέσσερις κατηγορίες:
Α. Καθαριότητα θάλασσας και ακτής
* Ποιότητα των νερών κολύμβησης, που επιβεβαιώνεται με δειγματοληπτικούς ελέγχους όπως ορίζεται από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Τα αποτελέσματα των μικροβιολογικών αναλύσεων εμφανίζονται στην ιστοσελίδα:http://www.bathingwaterprofiles.gr του ΥΠΕΚΑ.
* Μη απόρριψη στην περιοχή βιομηχανικών και αστικών λυμάτων, χωρίς κατάλληλη επεξεργασία.
* Επαρκείς κάδοι απορριμμάτων, που να αδειάζονται σε τακτά διαστήματα καθώς και ειδικοί κάδοι ανακύκλωσης.
* Συνεχής, περιοδικός καθαρισμός της ακτής από σκουπίδια, αποτσίγαρα κ.λπ.
Β. Οργάνωση ακτής
? Συνεχής πληροφόρηση του κοινού για την ποιότητα των νερών κολύμβησης, με την ανάρτηση των επίσημων αποτελεσμάτων μικροβιολογικών αναλύσεων στον Πίνακα Ανακοινώσεων των ακτών.
? Σχέδια δράσης για την αντιμετώπιση τυχόν θαλάσσιας ρύπανσης εξ ατυχήματος, με άμεση ενημέρωση του κοινού.
* Απαγόρευση της κίνησης οχημάτων και μοτοποδηλάτων στην ακτή.
* Απαγόρευση της ελεύθερης κατασκήνωσης.
* Επαρκείς εγκαταστάσεις υγιεινής, με ελεγχόμενο σύστημα αποχέτευσης.
Γ. Ασφάλεια επισκεπτών
* Εκπαιδευμένοι, πτυχιούχοι ναυαγοσώστες σε υπηρεσία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ή άμεση πρόσβαση σε τηλέφωνο για περίπτωση ανάγκης, σωστικά εφόδια και πρώτες βοήθειες.
* Προσβασιμότητα και παροχή υπηρεσιών για άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ).
Δ. Προστασία της φύσης και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση
* Έντυπες πληροφορίες και οδηγίες συμπεριφοράς για την ακτή, καθώς και για περιοχές με ευαίσθητο φυσικό περιβάλλον, χλωρίδας και πανίδας, στον παράκτιο χώρο.
* Αναφορά στην οργάνωση δραστηριοτήτων του διαχειριστή ακτής, που να επιβεβαιώνουν και υλοποιούν το ενδιαφέρον του για το φυσικό περιβάλλον της ακτής και την ανάγκη προστασίας του.
* Εκτέλεση συγκεκριμένων δράσεων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για τους επισκέπτες της ακτής.
ΗΛΕΙΑ [8]
Δήμος Ζαχάρως
Ζαχάρω
Δήμος Πηνειού
Αρκούδι
Βαρθολομιό
Γλύφα
Δήμος Ήλιδας
Κουρούτα
Δήμος Ανδραβίδας - Κυλλήνης
Κάστρο/Χρυσή Ακτή 2
Λουτρά Κυλλήνης 1
Λουτρά Κυλλήνης 2
από ΗΛΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η «Γαλάζια Σημαία» είναι διεθνές σύμβολο ποιότητας, θεωρούμενο το πιο γνωστό περιβαλλοντικό σύμβολο στον κόσμο. Απονέμεται από το 1987, στις ακτές και μαρίνες οι οποίες πληρούν τις αυστηρές προϋποθέσεις βράβευσης. Δεν αρκεί οι ακτές να διαθέτουν μόνο την απαιτούμενη εξαιρετική ποιότητα νερών κολύμβησης. Πρέπει επιπλέον να τηρούνται και τα υπόλοιπα 32 αυστηρά κριτήρια, που αναφέρονται σε καθαριότητα, οργάνωση, πληροφόρηση, ασφάλεια λουομένων και επισκεπτών, προστασία του φυσικού πλούτου της ακτής και του παράκτιου χώρου και ταυτόχρονα περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
Τα Κριτήρια του Διεθνούς Προγράμματος συνοψίζονται στις εξής τέσσερις κατηγορίες:
Α. Καθαριότητα θάλασσας και ακτής
* Ποιότητα των νερών κολύμβησης, που επιβεβαιώνεται με δειγματοληπτικούς ελέγχους όπως ορίζεται από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Τα αποτελέσματα των μικροβιολογικών αναλύσεων εμφανίζονται στην ιστοσελίδα:http://www.bathingwaterprofiles.gr του ΥΠΕΚΑ.
* Μη απόρριψη στην περιοχή βιομηχανικών και αστικών λυμάτων, χωρίς κατάλληλη επεξεργασία.
* Επαρκείς κάδοι απορριμμάτων, που να αδειάζονται σε τακτά διαστήματα καθώς και ειδικοί κάδοι ανακύκλωσης.
* Συνεχής, περιοδικός καθαρισμός της ακτής από σκουπίδια, αποτσίγαρα κ.λπ.
Β. Οργάνωση ακτής
? Συνεχής πληροφόρηση του κοινού για την ποιότητα των νερών κολύμβησης, με την ανάρτηση των επίσημων αποτελεσμάτων μικροβιολογικών αναλύσεων στον Πίνακα Ανακοινώσεων των ακτών.
? Σχέδια δράσης για την αντιμετώπιση τυχόν θαλάσσιας ρύπανσης εξ ατυχήματος, με άμεση ενημέρωση του κοινού.
* Απαγόρευση της κίνησης οχημάτων και μοτοποδηλάτων στην ακτή.
* Απαγόρευση της ελεύθερης κατασκήνωσης.
* Επαρκείς εγκαταστάσεις υγιεινής, με ελεγχόμενο σύστημα αποχέτευσης.
Γ. Ασφάλεια επισκεπτών
* Εκπαιδευμένοι, πτυχιούχοι ναυαγοσώστες σε υπηρεσία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ή άμεση πρόσβαση σε τηλέφωνο για περίπτωση ανάγκης, σωστικά εφόδια και πρώτες βοήθειες.
* Προσβασιμότητα και παροχή υπηρεσιών για άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ).
Δ. Προστασία της φύσης και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση
* Έντυπες πληροφορίες και οδηγίες συμπεριφοράς για την ακτή, καθώς και για περιοχές με ευαίσθητο φυσικό περιβάλλον, χλωρίδας και πανίδας, στον παράκτιο χώρο.
* Αναφορά στην οργάνωση δραστηριοτήτων του διαχειριστή ακτής, που να επιβεβαιώνουν και υλοποιούν το ενδιαφέρον του για το φυσικό περιβάλλον της ακτής και την ανάγκη προστασίας του.
* Εκτέλεση συγκεκριμένων δράσεων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για τους επισκέπτες της ακτής.
ΗΛΕΙΑ [8]
Δήμος Ζαχάρως
Ζαχάρω
Δήμος Πηνειού
Αρκούδι
Βαρθολομιό
Γλύφα
Δήμος Ήλιδας
Κουρούτα
Δήμος Ανδραβίδας - Κυλλήνης
Κάστρο/Χρυσή Ακτή 2
Λουτρά Κυλλήνης 1
Λουτρά Κυλλήνης 2
από ΗΛΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)