Powered By Blogger

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014

Διεθνής Ημέρα Ειρήνης



Διεθνής Ημέρα Ειρήνης

Διεθνής Ημέρα Ειρήνης
Η Διεθνής Ημέρα Ειρήνης καθιερώθηκε το 1981 από τον ΟΗΕ για να συμπίπτει με την ετήσια γενική συνέλευση του Οργανισμού κάθε Σεπτέμβριο. Από το 2001 γιορτάζεται σε σταθερή ημερομηνία, την 21η Σεπτεμβρίου κάθε χρόνου.
Την ημέρα αυτή προγραμματίζονται διάφορες εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο από τον ΟΗΕ, τις Μ.Κ.Ο, από θρησκευτικές οργανώσεις και τις τοπικές κοινωνίες των πολιτών για την προώθηση των ιδανικών της ειρήνης και της μη βίας.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/worldays/53#ixzz2fQp056Kn

Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

92 Χρόνια ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ




«Χαμένη γη και προσφυγιά, τα πόδια εδώ αλλού η καρδιά,
κομμάτια μου ψάχνω να βρω, να κάνω ρίζα να ξανασταθώ
και να φωνάξω με φωνή που να ματώσουν οι ουρανοί,
όλοι μας σφάζαν και μας πνίγανε μαζί,
Εγγλέζοι, Γάλλοι κι Αμερικανοί...»
(Ι. Καμπανέλλης, «Το Μεγάλο μας Τσίρκο»)


image
Γράφει η Χριστιάννα Λούπα
«Ένα από τα δυνατότερα αισθήματα που πήρα μαζί μου όταν έφυγα από τη Σμύρνη, ήταν το συναίσθημα της ντροπής, γιατί ανήκα στο ανθρώπινο γένος».
George Horton, Γενικός Πρόξενος των ΗΠΑ στη Σμύρνη

Και ποιο ανθρώπινο ον θα μπορούσε αλήθεια να μείνει ασυγκίνητο, βλέποντας την πανέμορφη πρωτεύουσα της Ιωνίας να μετατρέπεται σ’ ένα σωρό καπνίζοντα ερείπια, τους κατοίκους της να τρέχουν απελπισμένοι να σωθούν, δρασκελίζοντας ακρωτηριασμένα και κακοποιημένα πτώματα, τις μανάδες να ουρλιάζουν αλλόφρονες σφίγγοντας τα μωρά στην αγκαλιά, τα παιδιά να κλαίνε απελπισμένα και χαμένα μέσα στην κοσμοχαλασιά και τους Τούρκους να σφάζουν, να βιάζουν, να λεηλατούν, με πρωτοφανή αγριότητα και σαδισμό;
Φωτο: Πριν την καταστροφή...
Ελπίδα διαφυγής δεν υπήρχε από εκείνη τη δαντική κόλαση: από τη μία οι φλόγες που τύλιγαν τα πάντα κι από την άλλη η θάλασσα. Στην ύστατη προσπάθειά τους, οι άμοιροι έπεφταν στο νερό, αλλά κι εκεί ακόμα τους πυροβολούσαν. Κι όσοι τελικά κατάφερναν να  φτάσουν μέχρι τα συμμαχικά καράβια δεν είχαν καλύτερη τύχη. Ζεματιστά νερά έριχναν οι Γάλλοι για να τους εμποδίσουν να ανεβούν, ακόμα και τα χέρια τους έκοβαν. Κι ελληνικό καράβι δεν υπήρχε ούτε ένα στη Σμύρνη! Γιατί;
Πέντε ολόκληρες μέρες καιγόταν η Σμύρνη, τον καταραμένο εκείνο Σεπτέμβριο του 1922 – ενενήντα δύο χρόνια πριν. Στάχτες αιωρούνταν στον αέρα, η θάλασσα ήταν σπαρμένη με πτώματα, οι δρόμοι που άλλοτε έσφυζαν από ζωή έμοιαζαν τώρα με τεράστια φέρετρα, όπου δεξιά κι αριστερά έχασκαν καπνίζοντας οι σκελετοί από τα κοσμοπολίτικα μαγαζιά της περικλεούς μεγαλούπολης, που τίποτα δεν είχε να ζηλέψει από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Ένα μακάβριο πορτοκαλορόδινο φως απλωνόταν πάνω από την κουρσεμένη πόλη, που αργοπέθαινε μέσα στην αγκαλιά της νύχτας, την ίδια ώρα που η πληγωμένη Ελλάδα, ταλανιζόταν από τις έριδες και το Διχασμό.
Πράγματι, τα πάθη κοχλάζουν, οι δύο ισχυροί άντρες της εποχής, ο Κωνσταντίνος κι ο Βενιζέλος, αδυνατούν να συνεννοηθούν, οι κυβερνήσεις ανεβοκατεβαίνουν, το στράτευμα βράζει, προλειαίνοντας το έδαφος για την επανάσταση και την εκτέλεση των έξι. Η Ελλάδα, ακολουθώντας τη βαριά και προαιώνια κατάρα που την κατατρύχει, είναι ως συνήθως διχασμένη σε δύο στρατόπεδα: βενιζελικούς και κωνσταντινικούς. Η επάνοδος του Κωνσταντίνου στο θρόνο, θα έχει ως αποτέλεσμα τη διακοπή των πολεμικών δανείων από τους Συμμάχους, που σταδιακά μας εγκαταλείπουν στρεφόμενοι προς τον Κεμάλ, ενώ ο Διχασμός, ακόμα και στο στράτευμα, προκαλεί ακατάσχετη εσωτερική αιμορραγία.
Στο μεταξύ ο ελληνικός στρατός προελαύνει μέσα στην Τουρκία για να καταλάβει τα εδάφη που όρισε η Συνθήκη των Σεβρών, την οποία όμως ο Κεμάλ δεν αναγνωρίζει. Ένας αμείλικτος πόλεμος ξεκινά.
Και την ώρα που η μικρή μας χώρα τρώει τις σάρκες της, ο Κεμάλ τρίβει τα χέρια του και παίρνει ολοένα και περισσότερους συμμάχους με το μέρος του. Μοιάζουμε εξαντλημένοι από τον μακροχρόνιο πόλεμο και εγκαταλελειμμένοι απ’ όλους μέσα σε μια χώρα άγνωστη, ενώ τα εφόδια ολοένα και λιγοστεύουν και το όνειρο της «Μεγάλης Ελλάδας» γκρεμίζεται συθέμελα, καθώς στις 26 Αυγούστου 1922 οι τουρκικές δυνάμεις θα σπάσουν το ελληνικό μέτωπο στο Αφιόν Καραχισάρ και θα ξεκινήσει η οπισθοχώρηση του στρατού μας. Η κάθοδος στον Άδη έχει αρχίσει.
Το ολοκαύτωμα που θα ακολουθήσει είναι αδύνατο να περιγραφεί με λέξεις. Κι αναρωτιέται κανείς: από τις 26 Αυγούστου που έσπασε το μέτωπο,  ως τις 8 Σεπτεμβρίου που οι Τούρκοι μπήκαν στη Σμύρνη, γιατί δεν έγιναν ενέργειες να εκκενωθεί η πόλη; Γιατί η ελληνική κυβέρνηση δεν έστειλε καράβια να παραλάβει τον πληθυσμό, παρά τον εγκατέλειψε στην τύχη του; Ποιος ο ρόλος του Ύπατου Αρμοστή της Σμύρνης, Αριστείδη Στεργιάδη; Δεκάδες χιλιάδες Έλληνες της Μικράς Ασίας, που δεν πρόλαβαν να διαφύγουν, έχασαν τη ζωή τους. 300.000 αθώες ψυχές σφαγιάστηκαν με το χειρότερο τρόπο μέσα στη Σμύρνη. Περίπου 1.500.000 πρόσφυγες κατέφθασαν συνολικά στη μητέρα Ελλάδα, που επιφορτίζεται με τη στέγαση, διατροφή και απασχόληση τους, παρ’ ότι η οικονομία της είναι ήδη αναιμική και επισφαλής.
Οι πρόσφυγες όμως αυτοί, που ανέστιοι και ξεριζωμένοι προσπαθούν να ξαναρχίσουν από το μηδέν τη ζωή τους, αποδυόμενοι σ’ έναν τιτάνιο αγώνα επιβίωσης - συχνά μάλιστα συνοδευόμενοι κι από κοινωνική απαξίωση και περιφρόνηση - με το δημιουργικό και προοδευτικό μυαλό και την εργατικότητά τους, θα καταφέρουν να προκόψουν σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας κι αν ριζώσουν, δίνοντας μια νέα ώθηση στην ελληνική οικονομία και ανατρέποντας τα δεδομένα.
Όμως, πόσοι από μας γνωρίζουν στ’ αλήθεια τις αιτίες της μικρασιατικής καταστροφής; Τι απ’ όλα αυτά διδασκόμαστε στα σχολεία και τι πιθανότητες έχουμε να αποφύγουμε τα ίδια λάθη, όταν δεν γνωρίζουμε το παρελθόν μας; Γιατί λαός που δεν γνωρίζει την Ιστορία του κινδυνεύει να χάσει την εθνική του ταυτότητα. Και τα λάθη μας τα πληρώσαμε πολύ ακριβά!
Κι όσο για την Τουρκία… είναι κάποτε καιρός να αναλάβει την ευθύνη για τις σκοτεινές σελίδες της Ιστορίας της. Και δυστυχώς τέτοιες υπάρχουν πάρα πολλές, όχι μόνο εις βάρος της Ελλάδας αλλά και άλλων λαών. Η γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας δεν είναι η μόνη. Μήπως κάποτε πρέπει να μπουν τα πράγματα στη θέση τους και να αποκατασταθούν οι μνήμες; Γιατί τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας δεν παραγράφονται, όσα χρόνια κι αν περάσουν. Κι αν θέλουμε κάποτε επιτέλους να θεμελιώσουμε φιλία με τη γειτονική χώρα, απαραίτητη προϋπόθεση εκ μέρους της είναι να αποποιηθεί το επάρατο παρελθόν της. Διαφορετικά, η καλή γειτονία δεν θα μοιάζει παρά με τεράστιο γίγαντα με πήλινα πόδια.
Επ' ευκαιρία της θλιβερής επετείου ωστόσο, ας μου επιτραπεί, φίλοι μου, να παραθέσω, αντί μνημοσύνου, ένα απόσπασμα από το βιβλίο μου "Μετά την Καταστροφή, Σμύρνη-Κατοχή", Εκδόσεις Ιωλκός 2003, που δεν αποτελεί παρά μία θλιβερή, αυθεντική μαρτυρία:
"Ο πατέρας μου αγαπούσε μεν τα άλογα, ιππασία, όμως δεν ήξερε. Καβάλησε ωστόσο, ένα ήμερο, όμορφο, μαύρο άλογο και τράβηξε μέχρι την Αγία Άννα, ένα μέρος γεμάτο περβόλια. Προτού, όμως, φτάσει εκεί, σταμάτησε στη γειτονιά μας, τον Άγιο Τρύφωνα, για να δει τι κατάσταση επικρατούσε εκεί. Και καλύτερα να μην είχε πάει, να μην είχε δει. Έδεσε το άλογο έξω από την εκκλησία και μπήκε μέσα. Μέσα στον παγερό ναό βασίλευε νεκρική σιγή. Λιγοστό χρωματιστό φως από τα βιτρό παράθυρα έπεφτε πάνω στις τοιχογραφίες του θόλου.
Στ' αυτιά του αντήχησε σαν ηχώ η κυριακάτικη λειτουργία. Στα μάτια του πρόβαλε θολά η ενορία που ερχόταν να εκκλησιαστεί τα πρωινά της Κυριακής, τα πεντακάθαρα κολλαρισμένα ρούχα των παιδιών, τα γαλήνια βλέμματα...
Η "Πλατυτέρα των ουρανών" έκλαιγε με λυγμούς. Πονούσε. Τόσο ψηλά δεν έφταναν για να καταστρέψουν. Κάτι μύριζε άσχημα. Πολλά παράθυρα σπασμένα από σφαίρες. Τα μανουάλια αναποδογυρισμένα. Κάτι πάτησε, γλίστρησε κι έπεσε: Ακαθαρσίες αλόγων. Το παγκάρι σπασμένο σε χίλια κομμάτια. Τα στασίδια αναποδογυρισμένα, κατεστραμμένα. Οι τοιχογραφίες πασαλειμμένες με κόπρανα. Σπιρτάδα ούρων διάχυτη στην ατμόσφαιρα. Οι εικόνες; Πού ήταν οι εικόνες; Προχώρησε προς το Ιερό. Η Ωραία Πύλη ήταν ανοιχτή. Το θέαμα ήταν αποκρουστικό. Η οσμή εμετική. Ένας διάκος σκοτωμένος κείτονταν αιμόφυρτος πάνω στην Αγία Τράπεζα, ανάμεσα σε ακαθαρσίες. Το αίμα σκούρο καφέ, σαπισμένο από μέρες. Το πρόσωπο εντελώς παραμορφωμένο, μελιτζανί. Τα μάτια ορθάνοιχτα, μη μπορώντας ωστόσο να δουν το λεφούσι από μύγες που ήταν κολλημένο πάνω στα αίματα και τα σκουλήκια που κατάτρωγαν αργά, αλλά σταθερά τα τουμπανιασμένα, άκαμπτα μέλη. Ο άνθρωπος αυτός δεν σφαγιάστηκε απλώς, αλλά πρέπει να μαρτύρησε με το χειρότερο τρόπο, όπως τόσοι άλλοι κληρικοί, που αποτελούσαν για τους υπανάπτυκτους Αγαρηνούς κόκκινο πανί.
_ Ήθελα να του κλείσω τα μάτια, μας διηγήθηκε αργότερα, δεν βρήκα όμως το κουράγιο να το κάνω.
Ζαλισμένος από το βουιτό των εντόμων, αηδιασμένος από τη μυρωδιά του σάπιου νεκρού σώματος μέσα στην κάψα του Σεπτέμβρη, βγήκε τρέχοντας από την πλαϊνή πόρτα, όπου έπεσε πάνω σ' ένα μπαούλο γεμάτο εικόνες. Τις είχαν μαζέψει οι Τούρκοι, προφανώς για να τις πάρουν αργότερα, μια και ήταν καμωμένες από ασήμι και χρυσάφι. Άνοιξε βιαστικά το μπαούλο κι αναζήτησε τη μικρή εικόνα του Αγίου Κωνσταντίνου - από τον οποίο είχε πάρει και τ' όνομά του - και της Αγίας Ελένης, που κάποτε ήταν τοποθετημένη σ΄' αριστερά της εισόδου της εκκλησίας. Αφού τη βρήκε, την έβαλε στο στήθος του, κούμπωσε το σακάκι του, καβάλησε το άλογο και έφυγε καλπάζοντας, αφήνοντας πίσω κονιορτό, ερείπια και χαλάσματα.
Το σπίτι μας έχασκε δίχως παράθυρα και πόρτες. Ο,τιδήποτε ξύλινο είχε καεί. Στο εσωτερικό, ό,τι δεν είχε καεί, είχε λεηλατηθεί. Η τέφρα σχημάτιζε ένα παχύ στρώμα στο δρόμο, στα πατώματα. Οι τοίχοι έστεκαν μπαρουτοκαπνισμένοι, θλιμμένοι, μόνοι. Πόσα χρόνια σ' αυτό το σπιτι! Αστραπιαία πέρασε από τα μάτια του ολόκληρη η ζωή του. Όπως στους ετοιμοθάνατους. Αναμνήσεις όμορφες, αναμνήσεις άσχημες. Τι σημασία έχει άλλωστε; Οι αναμνήσεις πάντα πονάνε, ακόμα και οι πιο γλυκιές. Έτσι κι αλλιώς, έφυγαν, πάνε, μαζί με τις στάχτες που τις παρέσυρε το απαλό αεράκι και τις σκόρπισε μακριά.
Πηγαίνοντας για την Αγία Άννα οι ακτίνες του ήλιου είχαν αρχίσει πια να γέρνουν. Σε πολλά σημεία οι δρόμοι ήταν απροσπέλαστοι. Σωροί από πέτρες και μπάζα έκλειναν τη δίοδο. Πτώματα διαμελισμένα και πεταμένα είχαν αρχίσει να σέπονται. Ήταν νωρίς το απόγευμα, όταν κάτι τράβηξε την προσοχή του. Κοντοστάθηκε. Ήταν βογκητά.
Κατέβηκε απ' το άλογο και άρχισε να ψάχνει από πού προέρχονταν, ώσπου μέσα σ' ένα λάκκο αντίκρισε ένα αγοράκι ίσα με επτά - οκτώ χρονών, σε άθλια κατάσταση. Καταλάβαινε όμως καλά. Γύρω, αποσυντεθειμένα πτώματα, με πλήθος εντόμων να περιφέρονται από πάνω σαν κοράκια. Το κεφάλι του δε θύμιζε πια κεφάλι, απ'  τα χτυπήματα ήταν γεμάτο αυλακιές. Το είχαν στην κυριολεξία κάνει κιμά. Οι Τούρκοι νόμιζαν ότι το είχαν σκοτώσει, γι αυτό το άφησαν εκεί στο λάκκο. Ήταν όμως γραφτό του να ζήσει.
Αφού το έβγαλε απ' το λάκκο, ο πατέρας το ανέβασε στο άλογο, καλύπτοντάς το όσο μπορούσε με το σακάκι του, μαζί με την εικόνα και πήρε το δρόμο της επιστροφής..." .





Η ΘΥΣΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ ΣΤΗΝ Μ. ΑΣΙΑ.
Πριν ακόμα τελειώσει ο πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος, άρχισε στη Σμύρνη η κίνηση ίδρυσης ελληνικών προσκοπικών Ομάδων. Ηγέτης της κίνησης ήταν ο Ευάγγελος Ιωαννίδης, αρχηγός Ομάδος στην Αλεξάνδρεια και ο Γ. Παπαδημητρίου. Με την απόβαση του Ελληνικού Στρατού, το καλοκαίρι του 1919, ο Ελληνικός Προσκοπισμός αναπτύχθηκε ραγδαία παντού όπου έφταναν ελληνικά στρατεύματα.
Δυστυχώς δεν ήταν δυνατό να μείνουν αμέτοχοι στις πολεμικές επιχειρήσεις οι Μικρασιάτες Πρόσκοποι. Το συναίσθημα του καθήκοντος πλήρωσαν με τη ζωή τους πολλοί Πρόσκοποι της Ιωνίας.
Τον Ιούνιο του 1919 υπήρχαν στο Αϊδίνιο τρεις προσκοπικές Ομάδες. Ο Ελληνικός Στρατός μόλις είχε απελευθερώσει την πόλη και είχε εγκαταστήσει μικρή φρουρά, όταν στις 15 Ιουνίου πολυάριθμες ορδές άτακτων Τούρκων επιτέθηκαν εναντίον της φρουράς. Οι Πρόσκοποι παρέμειναν στο πλευρό του στρατού και του αλλόφρονος πληθυσμού και προσέφεραν παντός είδους υπηρεσίες. Οι επιδρομείς, μετά την ηρωική έξοδο της μικρής ελληνικής φρουράς, προέβησαν σε αγριότητες και σφαγές και όσοι Πρόσκοποι δεν σφάχτηκαν συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν έξω από την πόλη. Εκεί οι Τούρκοι απαίτησαν από τον ηρωικό Έφορο Νικ. Αυγερίδη και τους Προσκόπους να απαρνηθούν την πίστη και το έθνος τους και, όταν αυτοί αρνήθηκαν, τους κατασφάξανε με τον αγριότερο τρόπο. Εν μέσω φρικτών βασανιστηρίων οι Έλληνες Πρόσκοποι έπεφταν φωνάζοντας «Ζήτω η Ελλάς!». 31 στελέχη του Προσκοπισμού του Αϊδινίου ήταν τα ηρωικά θύματα της τραγωδίας εκείνης.
Τρία χρόνια μετά, τον Απρίλιο του 1922, νέα συμφορά έπληξε τους Έλληνες Προσκόπους. Τα Σώκια, μικρή πόλη στον ποταμό Μαίανδρο, ήταν υπό την κατοχή του Ιταλικού Στρατού, ο οποίος διατάχτηκε να παραδώσει την περιοχή στα ελληνικά στρατεύματα. Οι τούρκικες αρχές είχαν ρίξει εδώ και μήνες στη φυλακή πολλούς Έλληνες, μεταξύ των οποίων και τους Προσκόπους. Μόλις πλησίασε ο Ελληνικός Στρατός, οι Τούρκοι πήραν φεύγοντας και τους κρατούμενους, παρά τις υποσχέσεις που είχαν δώσει στους Ιταλούς. Προσπαθώντας να τους καταδιώξουν έτσι όπως έφευγαν άτακτα, οι Έλληνες στρατιώτες βρέθηκαν μπροστά στα πτώματα 15 και πλέον Ελληνόπουλων των οποίων το μόνο αμάρτημα ήταν η ιδιότητα του Έλληνα Προσκόπου.
Οι επανειλημμένες σφαγές των Ελλήνων Προσκόπων στη Μικρά Ασία προκάλεσαν την αγανάκτηση και τις έντονες διαμαρτυρίες των Προσκοπικών Οργανώσεων σε όλο τον κόσμο και του Τύπου.
Οι υπηρεσίες τις οποίες προσέφεραν οι Έλληνες Πρόσκοποι μετά την Μικρασιατική καταστροφή ήταν σημαντικές. Για την περίθαλψη των προσφύγων, οι οποίοι κατέφταναν κατά χιλιάδες, οι Πρόσκοποι χρησιμοποιήθηκαν με όλους τους τρόπους και χαρακτηρίστηκαν από τον Τύπο σαν οι φύλακες-άγγελοι των θυμάτων της εθνικής εκείνης συμφοράς. Προσέφεραν υπηρεσίες για την πρόχειρη εγκατάσταση των σκηνών, οργάνωση συσσιτίων και καθαριότητα των συνοικισμών, νοσοκομειακή περίθαλψη, ακόμα και για τη φύλαξη ορισμένων κατασκηνώσεων.
Για τις εξέχουσες αυτές υπηρεσίες των Προσκόπων, ο «βασιλιάς Κωνσταντίνος» απένειμε το 1922 στη Σημαία του ΣΕΠ το Μετάλλιο Στρατιωτικής Αξίας Α' Τάξεως.







Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΝΕΠΟ για ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΝΕΠΟ για ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ







Η 7η Περιφέρεια Δ.Ελλάδος της Ένωσης Ενεργών Πολιτών Ελλάδος 

και
Η Ένωση Ενεργών Πολιτών Πύργου,


                                       συγχαίρουν


 όλους τους επιτυχόντες μαθητές που με τον αγώνα τους κατάφεραν να διεκδικήσουν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τους εύχεται καλή σταδιοδρομία!!!


                                          Ο Συντονιστής
                         Κωνσταντίνος Τριανταφυλλόπουλος



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΛΤΗ για τους επιτυχόντες...




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΛΤΗ για επιτυχόντες





ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΉ ΛΕΣΧΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ Ν ΗΛΕΙΑΣ
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πολιτιστικής Λέσχης Τραπεζικών Ν.Ηλείας ,διερμηνεύοντας τα αισθήματα των μελών και φίλων της,εκφράζει τα ολόθερμα συγχαρητήρια στα παιδιά των συναδέλφων καθώς και σε όλες τις νέες και τους νέους που κατάφεραν να εισαχθούν στα Ανώτατα και Ανώτερα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας μας ευχόμενο καλή επιτυχία και δύναμη.
Αξίζουν επίσης συγχαρητήρια στους γονείς τους, που υποστήριξαν αυτή τη επίπονη προσπάθεια των νέων αλλά και στους καθηγητές τους που καθοδηγούσαν και ενίσχυαν τις προσπάθειες τους και κατ αυτό τον τρόπο,δικαιώθηκαν οι στόχοι και οι επιδιώξεις τους.
Είναι πλέον για όλους τους επιτυχόντες γεγονός, ότι με την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ανοίγονται μπροστά τους νέοι δρόμοι για προσωπική και συλλογική πρόοδο και παράλληλα για επιστημονική κατάρτιση και εξειδίκευση με στόχο την ανέλιξη της κοινωνίας και της πατρίδας μας,

Την ίδια δύναμη και κουράγιο ,εύχεται το ΔΣ και για όσους νέους θα συνεχίσουν τις προσπάθειες τους σε άλλες κατευθύνσεις και επιστημονικούς κλάδους στην πατρίδα ή αλλού προσδοκώντας ένα καλύτερο αύριο.

Γιά το Διοικητικό Συμβούλιο της Πολιτιστικής Λέσχης
                           Τραπεζικών Ν.Ηλείας



                                              Ο Πρόεδρος                                      

                                 Κων.Τριανταφυλλόπουλος   


δημοσιεύτηκε
Amaliadanews
Odigos.gr
Myilianews
pirgiotis.gr 
                    

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

ΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ




ΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

,

Σχἐδιο τοῦ Tom Lovell μὲ τίτλο : Ἕλληνες διαγωνίζονται φορώντας βαριὰ πολεμικὴ πανοπλία.
,
,

ΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

.
.
[] Ἡ ἀπαρχή τοῦ ἀθλητισμοῦ χάνεται στὰ βάθη τῶν αἰώνων καὶ τῆς προϊστορίας, ὅπου ἀνατρέχοντας στὶς πηγὲς της, βρίσκουμε ὅτι τὸ ἀρχαιότερο ἱερό ἄλσος τῆς Ὀλυμπίας ὁνομαζόταν Ἡφαίστειον. Οἱ Ἕλληνες πίστευαν ὅτι ὁ Θεὸς Ἥφαιστος ἦταν ὁ τροφοδότης τῆς γήινης θερμότητας. Ἀργότερα τὸ ἅλσος ὁνομάστηκε Ἅλσος τοῦ Ἡλίου καὶ ὑπῆρχε ἱερός βωμὸς στὸν ὁποῖο διατηρούσαν τὴν ἄσβεστη φλόγα, τὸ ἄσβεστον Πῦρ πρὸς τιμὴν τοῦ φωτοδότου Ἡλίου. Ὁ Παυσανίας διηγείται πὼς ὅταν ὁ Κρόνος ἦταν βασιλιᾶς, τὸ Χρυσὸ Γένος τῶν ἀνθρώπων ἵδρυσε πρὸς τιμὴν του ἕναν ναὸ στὴν Ὀλυμπία. Ὅταν γεννήθηκε ὁ Ζεύς, ἡ μητέρα του Ῥέα ἀνέθεσε τὴν φύλαξή του στοὺς Κουρῆτες. Ἀργότερα στὴν Ὀλυμπία [κατ’ ἄλλους στὸν Ὄλυμπο] πραγματοποιήθηκε ἡ τελικὴ ἀναμέτρηση στὴν διαμάχη μεταξὺ τῶν Θεῶν ὅπου ἐπιβλήθηκε ὁ Ζεύς νικώντας τὸν πατέρα του, Κρόνο, στὴν πάλη, ἐνῷ ὁ Ἀπόλλων νίκησε τὸν Ἑρμή στὸν δρόμο καὶ τὸν Ἄρη στὴν πυγμαχία.
Τὸ ἀγωνιστικό πνεῦμα συνέπαιρνε τὸ μυαλὸ καὶ τὴν καρδιὰ τῶν ἑλλήνων καὶ αὐτό γίνεται φανερὸ ἀπό τὴν μυθολογία. . [] Οἱ Θεοί ἀγωνίζονταν μεταξὺ τους γιὰ τὴν προστασία μιᾶς χώρας ἤ πόλεως ὅπως ὁ ἀγώνας μεταξὺ Ποσειδῶνος καὶ Ἀθηνᾶς, ὑπήρχαν ὅμως καὶ ἀγῶνες ποὺ διοργανώνονταν γιὰ κοινωνικοὺς λόγους. Ὁ Δαναὸς πάντρεψε μέσα σὲ μία ἡμέρα τὶς πενήντα κόρες του μὲ τοὺς νικητὲς ἀγωνισμάτων δρόμου. Ὁ Ὁδησσέας πῆρε ὡς ἔπαθλο τὴν Πηνελόπη ὅταν νίκησε στοὺς ἀγῶνες δρόμου ποὺ εἶχε ὁργανώσει ὁ πατέρας της Ἰκάριος ἀπό τὴν Σπάρτη.
Προέκταση καὶ συνέπεια τοῦ ἀγωνιστικοῦ πνεύματος, ἦταν ἡ ἐπιδίωξη τῆς ἀθλητικῆς νίκης. Θεοὶ καὶ ἥρωες παρουσιάζονται στὴν ἑλληνική μυθολογία νὰ ἐπινοοῦν διάφορα ἀθλήματα.[]
Πρῶτος Ὀλυμπιονίκης [ὡς ἡμίθεος], θεωρεῖται ὁ Ἰδαῖος Ἡρακλής. Πρὸς τιμὴν τοῦ πατέρα του Δία, νίκησε στὸ ἀγώνισμα τοῦ δρόμου τὰ ἀδέλφια του, Παιωναῖο, Ἐπιμήδη, Ἱάσιο καὶ Ἴδα καὶ στεφανώθηκε μὲ κλαδὶ ἀγριελιᾶς. Ὁ Ἡρακλής ὁνόμασε τοὺς ἀγῶνες Ὀλύμπια καὶ ὅρισε τὴν τέλεσή τους κάθε πέντε ἔτη. Σύμφωνα μὲ τὸν Παυσανία, τὰ Ὀλύμπια ἐτελοῦντο μέχρι τὴν ἐποχή τῆς βασιλείας τοῦ Ὀξύλου ποὺ γιὰ ἄγνωστους λόγους διακόπτονται. Τὴν ἐποχή τοῦ νομοθέτη τῶν Σπαρτιατῶν Λυκούργου, στην Ἡλεία βασίλευε ὁ Ἴφιτος, ἀπόγονος τοῦ Ὁξύλου. Αὐτός διοργάνωσε καὶ καθιέρωσε πάλι τοὺς ἀγῶνες στὴν Ὀλυμπία καθὼς καὶ τὴν πολεμικὴ ἀνακωχή, ἐκεχειρία, μετὰ ἀπό χρησμὸ ποὺ τοῦ ἔδωσε ἡ Πυθία.
Μὲ τὴν πάροδο τῶν ἐτῶν ὁ παλαίμαχος ἀθλητής ἐξελίχθηκε ἀποκτώντας καὶ θεωρητικὴ ἐπιμόρφωση. [] Οἱ Πανελλήνιοι ἀγῶνες συνετέλεσαν στὴν τόνωση τοῦ πνεύματος φυλετικῆς καὶ ἐθνικῆς συνένωσης. []
Ὡς ἐναρκτήριο ἔτος τῶν Ὀλυμπιάδων θεωρεῖται τὸ 776 π.Χ. ἐπειδή τότε βρέθηκε ἡ πρώτη ἐπίσημη καταγραφὴ τους μὲ πρῶτο Ὀλυμπιονίκη τὸν Κόροιβο. Ὁ κατάλογος τῶν Ὀλυμπιονικῶν καὶ τὸ χρονολογικὸ σύστημα τῶν μετρήσεων ἀνά Ὀλυμπιάδες εἶναι ἔργο τοῦ Ἱππία τοῦ Ἡλείου καὶ ἐκδόθηκε τὸν 5ο αἰῶνα π..Χ. Κατόπιν συνέχισε τὸ ἔργο του ὁ Ἀριστοτέλης. Ὀλυμπιάδα λοιπὸν ὁνομάζεται τὸ χρονικὸ διάστημα τῶν τεσσάρων ἐτῶν μεταξὺ δύο διοργανώσεων Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων. Ἔκτοτε ἡ καταγραφὴ τῶν ἱστορικῶν γεγονότων συνδυαζόταν μὲ τὴν ἀρίθμηση τῶν Ὀλυμπιάδων. Οἱ τιμὲς ποὺ ἀποδίδονταν στοὺς Ὀλυμπιονίκες ἦταν μέγιστες. Ἡ ὑποδοχή τους σύμφωνα μὲ τὸν Πίνδαρο, ἦταν ἀνάλογη μὲ τὴν ὑποδοχή ἑνός στρατηγοῦ ποὺ γυρίζει ἀπό νικηφόρα ἐκστρατεία. Ἡ Ὀλυμπιακή νίκη εἶχε γιὰ τοὺς Ἕλληνες τὴν ἴδια ἀξία ποὺ εἶχε ἡ νίκη σὲ μάχη…
από Ελληνικό Ημερολόγιο.