Powered By Blogger

Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

Kourouta beach. Amaliada Greece.

Καλώς ήλθατε στον τουριστικό οδηγό της παραλίας Κουρούτας που βρίσκεται σε απόσταση μόλις 3 χιλιομέτρων από τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Νομού Ηλείας, την Αμαλιάδα. Η παραλία Κουρούτας εκτός από την πεντακάθαρη θάλασσα η οποία κάθε χρόνο βραβεύεται με τη Μπλε Σημαία του ομώνυμου προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσφέρει στον επισκέπτη πλειάδα επιλογών για τη διαμονή και τη διασκέδασή του. Τα αμέτρητα καφέ-μπαρ, κλαμπ, εστιατόρια, ψαροταβέρνες, ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και κάμπινγκ τόσο στην παραλία Κουρούτας όσο και στο κοντινό αλιευτικό καταφύγιο Παλουκίου φροντίζουν να κάνουν την παραμονή σας στην περιοχή όσο το δυνατό πιο ξεκούραστη και απολαυστική.

















Παραλία Κουρούτας: Η επιβράβευση «ήρθε» για 19η χρονιά!


Με την Γαλάζια Σημαία τιμήθηκε για 19η συνεχή χρονιά η παραλία της Κουρούτας και η Δημοτική Ανώνυμη Εταιρεία Ακινήτων του δήμου Ήλιδας, διοργανώνει την τελετή ανάρτησής της την ερχόμενη Κυριακή 15 Ιουλίου στις 12 το μεσημέρι, στο χώρο του δημοτικού κάμπινγκ της Κουρούτας.

Κυριακή 8 Ιουλίου 2012

Προτιμήστε τις Τοπικές Επιχειρήσεις του Νομού μας για τις αγορές σας



















Προτιμήστε τις Τοπικές Επιχειρήσεις του Νομού μας για τις αγορές σας

Υπάρχουν πολλοί και καλοί λόγοι για να επιλέξει κάποιος την τοπική αγορά:

Τα μαγαζιά της περιοχής μας, οι διαπροσωπικές σχέσεις βοηθάνε έτσι ώστε ο καταστηματάρχης (ή ο υπάλληλος του καταστήματος) να φροντίσει ώστε ο πελάτης να μείνει απόλυτα ικανοποιημένος με το προϊόν το οποίο αγοράζει

Τα τοπικά καταστήματα είναι συνήθως σε κοντινότερη απόσταση απ'ότι τα μεγάλα πολυκαταστήματα.

Έχουν μια γκάμα επιλογών η οποία είναι πιθανότερο να αντικατοπτρίζει τις τάσεις της περιοχής στην οποία βρίσκονται (αυτό ισχύει κυρίως για τα είδη πρώτης ανάγκης)

Τα χρήματα που διατίθενται στα τοπικά καταστήματα είναι πολύ πιο πιθανό να μείνουν σε τοπικό και να μη διασκορπιστούν προς τα έξω

Το τελευταίο σημείο είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού σε εποχές όπως αυτή που ζούμε, η "διαρροή" χρημάτων προς τα έξω κάνει ακόμα μεγαλύτερη ζημιά, ειδικά στις μικρότερες κοινωνίες.

Σε σύγκριση με τις μεγάλες αλυσίδες, τα τοπικά καταστήματα είναι πολύ πιο πιθανό να σέβονται το περιβάλλον, αφού για οτιδήποτε κακό συμβεί, είναι πολύ πιο εύκολος στόχος απ' ότι μια μεγάλη επιχείρηση



Τα τοπικά καταστήματα είναι προτιμητέα


Ας προτιμήσουμε λοιπόν τα τοπικά καταστήματα. Ας επωφεληθούμε από την ευρεία γκάμα προϊόντων που διαθέτουν, τα οποία αντανακλούν καλύτερα στην τοπική μας κοινωνία. Ας προτιμήσουμε τα προϊόντα που παράγονται στον τόπο μας. Τουλάχιστον θα ξέρουμε ότι ούτε το περιβάλλον καταστράφηκε απ? αυτά, ούτε ότι είναι προϊόντα ανηλεούς εκμετάλλευσης ανθρώπων. Ας αγοράσουμε πράγματα τα οποία ξέρουμε από γνωστούς μας ότι θα μας είναι χρήσιμα. Ας βοηθήσουμε ώστε τα χρήματά μας να μείνουν στην τοπική μας οικονομία. Ειδικά τώρα με την κρίση, θα είναι ό,τι καλύτερο.

Στηρίζουμε τις Τοπικές Επιχειρήσεις του Νομού μας

Στηρίζοντας τις Τοπικές Επιχειρήσεις μειώνουμε την ανεργία στον Νομό μας



Στηρίζουμε το Κίνημα ΡΑΦΙΑ ΜΕ ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ
ΡΑΦΙΑ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΌΝΤΑ
Πολιτιστικής Λέσχης Τραπεζικών Ηλείας




Ας εχουμε ολοι μας υπ' οψη, εαν θελουμε να βοηθησουμε η χωρα μας να βγει απο την κριση!!;;
Οι ξενοι επισκεπτες μας 17 εκατομμυρια περιπου, οσες μερες παραμεινουν στην Ελλαδα να τους περασουμε το μηνυμα, το πρωίνο, το μεσημεριανο,το βραδινο φαγητο τους να ειναι μονο απο Ελληνικα προίοντα που παραγοντε απο Ελληνικα χερια στην Ελληνικη γη!!;;
Να τους μαθουμε να τρωνε Ελληνικα ( μεσογιακη διατροφη μακροζωίας χιλιαδων ετων) αυτο μας ξεχωριζει απο τους ανταγωνιστες μας, και στην χωρα τους οταν θα επιστρεψουν θ' αναζητησουν τα Ελληνικα προίοντα!!;;
Ετσι θα βοηθησουμε περισσοτεροι Ελληνες και επιστημονες ν' ασχοληθουν επαγγελματικα με εξαγωγες Ελληνικων προίοντων με την κτηνοτροφια, την γεωργια, τον Τουρισμο!!
Περνουμε απο σημερα την ανακαμψη, και την αναπτυξη της πατριδας μας στα χερια μας!!;;

Η ΗΛΕΙΑ πρωτη σε ολα, αφου εχει τα προσοντα ολα!!;;
Panagiotis Axilleopoulos
 


Αγοράζουμε Ελληνικά: Περισσότερο αναγκαίο από ποτέ!

ΣΤΗΡΙΖΩ
Ας καταλάβουμε επιτέλους πως η καθημερινή συνήθεια «Αγοράζουμε Ελληνικά!» είναι ο μόνος ασφαλής και σύντομος δρόμος για να ξανασυναντήσουμε την ευημερία και την χαμένη μας αξιοπρέπεια!
.
Όταν η Ελλάδα μπήκε στη δίνη της οικονομικής κρίσης το 2009, όλοι οι πολίτες που δεν είχαν το προνόμιο ειδικότερων γνώσεων πάνω στην οικονομική επιστήμη άρχισαν να προβληματίζονται σχετικά με τους πρακτικούς τρόπους αντιμετώπισης της νέας, δυσάρεστης πραγματικότητας που άρχισε να διαμορφώνεται ολοένα και εντονότερα μέσα στην Ελληνική κοινωνία.
Για τον λόγο ακριβώς αυτό, από τον Μάρτιο του 2010 ξεκινήσαμε την σειρά των άρθρων «Αγοράζουμε Ελληνικά!»*, ένα σύνθημα που πρώτος επινόησε ο Παναγιώτης Μακριάς, εκδότης του ομογενειακού περιοδικού «Estiator» των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής για να ενθαρρύνει την πολυπληθή Ελληνική ομογένεια Αμερικής – Καναδά, να αγοράζει συνεχώς Ελληνικά προϊόντα σαν την πιο αποτελεσματική μέθοδο υποστήριξης της πληγωμένης Ελληνικής οικονομίας.
Είναι γεγονός πως οι σύγχρονοι Έλληνες συνηθίζουμε περισσότερο να φορτώνουμε «στους άλλους» ή στους ξένους τα δεινά που μας ταλαιπωρούν και ελάχιστα στον εαυτό μας ή στα δικά μας λάθη, ενώ προτιμάμε να διαμαρτυρόμαστε στους δρόμους ή στον καναπέ απέναντι από την τηλεόραση, όχι όμως να κάνουμε συνειδητά μερικά πρακτικά και αποτελεσματικά πράγματα που θα βοηθήσουν εμάς, την οικογένεια και την εθνική μας οικονομία.
Ο λόγος φυσικά για την έλλειψη καταναλωτικής συνείδησης που διακρίνει τους περισσότερους Έλληνες καταναλωτές, κάτι που οδήγησε μόνο μέσα στην περίοδο 2009-2014 στην (επί πλέον) υπερχρέωση της Ελλάδος – ούτε λίγο, ούτε πολύ – με το αστρονομικό ποσό των 150 δισεκατομμυρίων Ευρώ από την διαφορά των μαζικών εισαγωγών και των ανεπαρκών εξαγωγών της χώρας μας, όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα συνολικών εισαγωγών και εξαγωγών την εξαετία 2009 – 2014:
.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΙΣΑΓΩΓΩΝ / ΕΞΑΓΩΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΕΞΑΕΤΙΑ 2009-2014)
Έτος Εισαγωγές* Εξαγωγές* Έλλειμμα*
2009 52.096 17.673 34.423
2010 50.929 21.140 29.789
2011 48.652 24.301 24.351
2012 49.313 27.589 21.724
2013 46.867 27.576 19.291
2014 47.833 27.218 20.615
ΣΥΝΟΛΑ 295.690 145.497 150.193
*Αξίες σε δισεκατομμύρια Ευρώ –   Στοιχεία : ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ (Προσωρινά στοιχεία Ιουλίου 2015) – Πίνακας: Λ. Κουμάκης
.
Δυστυχώς πολλοί Έλληνες προκειμένου να δικαιολογήσουν την έλλειψη καταναλωτικής συνείδησης η οποία στην σημερινή εποχή ισοδυναμεί με ομαδική οικονομική αυτοκτονία, αρκούνται στο ψυχολογικό άλλοθι πως (τάχα) στην χώρα μας δεν παράγουμε τίποτα και είμαστε αναγκασμένοι να καταναλώνουμε εισαγόμενα προϊόντα. Το «επιχείρημα» αυτό ακούγεται δυστυχώς από πάρα πολλούς Έλληνες ενώ δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια ψεύτικη και ηθελημένη αυταπάτη για να δικαιολογήσουμε την ξενομανία και την ασυγχώρητη έλλειψη καταναλωτικής συνείδησης που μας διακρίνει.
Ας σκεφτούμε επιτέλους σαν καταναλωτές πως για να βγούμε από τον λάκκο με τα φίδια στον οποίο βρισκόμαστε (δεν είναι του παρόντος να εξετάσουμε πώς, πότε και γιατί) πρέπει να στηριχτούμε στις δικές μας δυνάμεις, πρέπει να αγοράζουμε με σχολαστικότητα μόνο προϊόντα που έχουν την ξεκάθαρη ένδειξη «Ελληνικό προϊόν», ώστε μόνοι μας να δημιουργήσουμε ζήτηση, απασχόληση, ασφαλιστικά και φορολογικά έσοδα για το κράτος, περιορισμό του χρέους με την μείωση των εισαγωγών κ.α.π.
.
800xgreek
.
Δεν υπάρχει λόγος να αγοράζουμε εισαγόμενα Pampers όταν υπάρχουν τα Ελληνικής παραγωγής Babylino, Sani και άλλα υποκατάστατα που φέρνουν την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» και μάλιστα πολύ φθηνότερα.
Δεν υπάρχει λόγος να αγοράζουμε εισαγόμενα προϊόντα της Nestle ή της Παυλίδης που εξαγοράστηκε από την πολυεθνική Κraft Foods και παράγει μέσα στην Ελλάδα μερικά μόνο από τα δεκάδες προϊόντα με τα οποία πλημμυρίζει χιλιάδες σημεία πώλησης μέσα στην χώρα μας.  Χάθηκε η ΙΟΝ, το αυθεντικό διαμάντι της Ελληνικής σοκολατοποιίας που απασχολεί και 1.000 εργαζόμενους; Χάθηκε η ΟΣΚΑΡ που δημιουργήθηκε από δραστήριους Κωνσταντινουπολίτες όταν εκδιώχτηκαν από τις αλησμόνητες πατρίδες πριν από λίγες δεκαετίες;
Δεν υπάρχει λόγος να αγοράζουμε Coca Cola, Fanta, Sprite που δεν γράφουν την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» όταν στην Ελλάδα υπάρχει η Green Cola που παράγεται στην Ορεστιάδα, η Λούξ που παράγεται στην Πάτρα, η ΕΨΑ στον Βόλο και δεκάδες άλλες επιχειρήσεις αναψυκτικών σε ολόκληρη την Ελλάδα που φέρουν υπερήφανα την Ελληνική σημαία επάνω στην συσκευασία τους! Δεν υπάρχει λόγος να χρυσοπληρώνουμε Lipton όταν στην Κομοτηνή παράγεται το μοναδικό αναψυκτικό tou vounou, ένα κρύο τσάι του βουνού με φρεσκοστυμμένα λεμόνια, ανθόμελο και μαύρη ζάχαρη!
Δεν υπάρχει λόγος να αγοράζουμε εισαγόμενα τσιγάρα ξένων πολυεθνικών με διάφορα σήματα. Έχουμε την ΚΑΡΕΛΙΑΣ, την μακροβιότερη ελληνική καπνοβιομηχανία, την Συνεταιριστική ΣΕΚΑΠ ακόμα και την Παπαστράτος που εξαγοράστηκε μεν το 2003 από την Philip Morris International αλλά παράγει στην Ελλάδα και απασχολεί κάπου 800 εργαζόμενους.
Δεν υπάρχει λόγος να αγοράζουμε πανάκριβα εισαγόμενα απορρυπαντικά, είδη καθαρισμού, υγρά πιάτων μιας χούφτας πολυεθνικών που με συνεχή πλύση εγκεφάλου μέσα από την καθημερινή διαφήμιση, μας κάνουν να χρυσοπληρώνουμε τα εισαγόμενα προϊόντα τους όταν υπάρχουν σε όλες αυτές τις κατηγορίες πολύ φθηνότερα προϊόντα και μάλιστα εξαιρετικής ποιότητας που φέρουν την ένδειξη «Ελληνικό Προϊόν»! Δεν αξίζει τον κόπο να ψάξουμε λίγο πιο προσεκτικά στις άκρες και στο κάτω-κάτω μέρος των ραφιών των αλυσίδων λιανικής (όλα τα προνομιακά ράφια των αλυσίδων λιανικής έχουν καταληφθεί από ελάχιστες πολυεθνικές που μας πουλάνε τα πανάκριβα, εισαγόμενα προϊόντα τους) για να βρούμε αντίστοιχα προϊόντα Ελληνικής παραγωγής που είναι και πολύ φθηνότερα;
Τα ίδια και στα σαπούνια, τα αφρόλουτρα και τα είδη προσωπικής φροντίδας. Μια χούφτα πολυεθνικών έχει πλημμυρίσει τα πάντα με πανάκριβα, εισαγόμενα προϊόντα την ίδια στιγμή που υπάρχουν πολλά αντίστοιχα είδη τα οποία φέρουν την μαγική ένδειξη «Ελληνικό προϊόν», παράγονται στην Ελλάδα και είναι φθηνότερα!
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να αγοράζουμε εισαγόμενες μπύρες και να διευρύνουμε απερίσκεπτα το έλλειμμα του εμπορικού μας ισοζυγίου όταν η Ελλάδα διαθέτει εκατοντάδες ετικέτες Ελληνικής μπύρας με την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν», οι οποίες ικανοποιούν πλήρως όλες ανεξαιρέτως τις κατηγορίες καταναλωτών. Ιδιαίτερα οι επαγγελματίες του τουρισμού έχουν υποχρέωση να προσφέρουν Ελληνική μπύρα στα εκατομμύρια των ξένων επισκεπτών της χώρας μας που θέλουν, εκτός από τις φυσικές ομορφιές, να γνωρίσουν και τα προϊόντα του τόπου μας!
Τα ίδια ακριβώς ισχύουν για το Ελληνικό κρασί, τα Ελληνικά αλκοολούχα ποτά και τα φυσικά μεταλλικά νερά. Ένας μυθικός αμπελώνας που μας χαρίζει απλόχερα εκατοντάδες κρασιά σπάνιας ποιότητας, αποστάγματα που είναι διάσημα σε ολόκληρο τον κόσμο – και όμως εμείς θέλουμε να πληρώνουμε συνάλλαγμα για εισαγωγές ξένων κρασιών και… ουίσκυ! Λες και δεν έχουμε αυθεντικό ούζο, τσίπουρο, τσικουδιά, ρακόμελο, απόσταμα μαστίχας Χίου ή ΜΕΤΑΧΑ και μερικές χιλιάδες ετικετών εξαιρετικού Ελληνικού κρασιού από ολόκληρη την Ελλάδα! Τα ίδια με το φυσικό μεταλλικό νερό. Χρυσοπληρώνουμε την Nestle και σπαταλάμε πολύτιμο συνάλλαγμα αγοράζοντας τα νερά Perrier, Vittel, Contrex και San Pellegrino λες και μας «ξινίζουν» τόσα και τόσα καταξιωμένα σήματα Ελληνικού φυσικού μεταλλικού νερού (Σουρωτή, Ζαγόρι, Βίκος, Υδρία, Σέλι, Κορπί, Αύρα κ.ο.κ.ε.).
Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να αγοράζουμε εισαγόμενα γαλακτοκομικά προϊόντα Ολλανδίας, Δανίας ή Γερμανίας. Δόξα τον Θεό διαθέτουμε μια πλούσια παραγωγή γάλακτος και τυριών – δεν χρειάζεται να χρυσοπληρώνουμε τα διάφορα γάλατα, τα διάφορα Milner, Fino, Lurpak κ.ο.κ.ε. που έχουν καταλάβει με συνεχή διαφημιστική πλύση εγκεφάλου τα ψυγεία και το τραπέζι μας. Αντισταθείτε. Διαλέξτε Δέλτα, Όλυμπο, Δωδώνη, ΕΒΟΛ και κάθε άλλο γαλακτοκομικό προϊόν που γράφει επάνω στην συσκευασία του την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν». Ορισμένες πολυεθνικές μας παραπλανούν κιόλας βάζοντας οικεία σήματα (π.χ. Βούτυρο τύπου Κερκύρας) ενώ είναι εισαγόμενα και απλά συσκευάζονται στην Ελλάδα! Βάζουν μάλιστα επιδεικτικά και τον κωδικό που αρχίζει από 520 ο οποίος όμως φυσικά, δεν σημαίνει πως το προϊόν παράγεται υποχρεωτικά μέσα στην Ελλάδα!
Δεν υπάρχει λόγος να ψωνίζουμε εισαγόμενα προϊόντα (κυρίως Κινέζικα) από τα διάφορα Praktiker, Ikea ή Zara. Αν ψάξουμε, σίγουρα θα βρούμε αντίστοιχα Ελληνικά προϊόντα που σίγουρα είναι καλύτερα ποιοτικά και πολλές φορές όχι ακριβότερα. Γνωρίστε τα εξαιρετικά προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα από την ΠΥΡΑΜΙΣ (Eξοπλισμός Kουζίνας, Μαγειρικά σκεύη, Συστήματα μπάνιου, Ηλιακοί Θερμοσίφωνες) την Helmi  (γυναικεία ρούχα που σχεδιάζονται και παράγονται  στην Ελλάδα), την Αναστασία (Shoes by Anastasia) μια βιοτεχνία που φτιάχνει πάμφθηνα, χειροποίητα παπούτσια από δέρμα στο Κερατσίνι, την ARMO με ανδρικά ενδύματα στο κέντρο της Αθήνας, την ΕΒΕ (Ελληνικό Βιοτεχνικό έπιπλο με πλούσιες ιδέες για το σπίτι) και εκατοντάδες άλλες επιχειρήσεις που παράγουν Ελληνικά προϊόντα σε ολόκληρη την χώρα! Ψάξτε λίγο πριν αγοράσετε, μην τρέχετε στα «γνωστά» σημεία επηρεασμένοι από την διαφημιστική πλύση εγκεφάλου! Διαθέστε λίγο χρόνο στην έρευνα γιατί θα ωφελήσετε τόσο την τσέπη σας, όσο και την εθνική μας οικονομία που το έχει μεγάλη ανάγκη!
.
greek_products_banner
.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Όταν πολλές φορές αγοράζουμε ένα φθηνότερο εισαγόμενο προϊόν νομίζουμε πως κάνουμε οικονομία. Στην ουσία καταστρέφουμε την Εθνική παραγωγή και μαζί της την Εθνική μας οικονομία. Αν σ΄ αυτό προσθέσουμε το γεγονός πως αγοράζουμε απερίσκεπτα εισαγόμενα προϊόντα που είναι ακριβότερα, όταν υπάρχουν Ελληνικά τα οποία είναι συνήθως καλύτερα και φθηνότερα, καταλαβαίνουμε γιατί σταδιακά φθάσαμε στο σημείο να έχουμε τέτοια εξάρτηση από τις εισαγωγές και τις διαθέσεις των ξένων. Αν εμείς οι ίδιοι δεν φροντίσουμε τη χώρα μας με την νέο-ελληνική συνήθεια «Ωχ ρε αδελφέ», περιμένουμε να την φροντίσουν οι ξένοι;
Πριν κάνετε και την πιο απλή αγορά ψάξτε να βρείτε την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» επάνω στην συσκευασία κάθε προϊόντος που αγοράζετε. Είναι η μόνη ασφαλής ένδειξη ότι το προϊόν που αγοράζετε είναι Ελληνικής παραγωγής. Μην εμπιστεύεστε καθόλου την ένδειξη του EAN BAR CODE που αρχίζει από 520 γιατί μπαίνει νόμιμα και σε εισαγόμενα προϊόντα.
Υπάρχουν χιλιάδες Ελληνικές επιχειρήσεις, βιοτεχνίες και βιομηχανίες σε ολόκληρη την χώρα, με εξαιρετικά προϊόντα τα οποία τις περισσότερες φορές είναι και καλύτερα και φθηνότερα.
Ας καταλάβουμε επιτέλους πως η καθημερινή συνήθεια «Αγοράζουμε Ελληνικά!» είναι ο μόνος ασφαλής και σύντομος δρόμος για να ξανασυναντήσουμε την ευημερία και την χαμένη μας αξιοπρέπεια!

Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

Museum of Ancient Greek Technology in Katakolo




















Έκθεση αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας: "Κέρδισε" και τους Γερμανούς

  • ΗΛΕΙΑ LIVE 13/07/2012 - 10:53
Το μουσείο αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας του Κώστα Κοτσανά λειτουργεί στο Κατάκολο υπό την αιγίδα του Δήμου Πύργου και ξαναζωντανεύει 300 περίπου λειτουργικά ομοιώματα
εξαιρετικών εφευρέσεων του αρχαιοελληνικού τεχνολογικού θαύματος (από το ρομπότ - υπηρέτρια του Φίλωνος μέχρι τον κινηματογράφο του Ήρωνος και από το αυτόματο ωρολόγιο του Κτησιβίου μέχρι τον αναλογικό υπολογιστή των Αντικυθήρων) που καλύπτουν την περίοδο από το 2000 π.Χ. μέχρι το τέλος του αρχαίου ελληνικού κόσμου. Πρόκειται για την εγκυρότερη  και πληρέστερη έκθεση του είδους της παγκοσμίως.

Αυτή η έκθεση έχει κερδίσει την εκτίμηση των ξένων που σε κάθε ευκαιρία εκθειάζουν την προσπάθεια αυτή. Νεότερες εκδόσεις αλλά και δημοσιεύματα έρχονται να προστεθούν σε τόσα άλλα που ήδη έχουν δει το φως της δημοσιότητας.

Ενδεικτικά θα αναφερθούμε στον κολακευτικότατο σχολιασμό του μουσείου από το γερμανόγλωσσο περιοδικό FOCUS ως φωτεινό παράδειγμα στην Ελλάδα στο περίφημο «ανθελληνικό» άρθρο του για τους Έλληνες (με την άσεμνη χειρονομία της Αφροδίτης στο εξώφυλλό του) ή την επιλογή του μουσείου από το δημοφιλή γερμανόγλωσσο ταξιδιωτικό οδηγό «PELOPONΝES» των εκδόσεων DUMONT στους 10 κορυφαίους προορισμούς της Πελοποννήσου και στους δύο σημαντικότερους της Ηλείας (το μουσείο αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας στο Κατάκολο και ο αρχαιολογικός χώρος της Ολυμπίας) που πρέπει να επισκεφτεί οπωσδήποτε κάποιος περιηγητής. Αυτό και μόνο διαφοροποιεί την περιοχή της Ηλείας από οποιοδήποτε άλλο  τουριστικό προορισμό παγκοσμίως.

Σκοπός του μουσείου είναι να αναδείξει αυτή τη σχετικά άγνωστη πτυχή του πολιτισμού των αρχαίων Ελλήνων και να αποδείξει ότι η αρχαιοελληνική τεχνολογία λίγο πριν το τέλος του αρχαιοελληνικού κόσμου ήταν εξαιρετικά όμοια με τις απαρχές της σύγχρονης τεχνολογίας μας. Οι κοχλίες και τα περικόχλια, οι οδοντωτοί τροχοί και οι κανόνες, οι τροχαλίες και οι ιμάντες, οι αλυσοτροχοί και οι αλυσίδες, τα πολύσπαστα και τα βαρούλκα, τα έμβολα και οι κύλινδροι, οι υδραυλικοί ελεγκτές και οι βαλβίδες, είναι μερικά μόνο από τα εφευρήματα των αρχαίων Ελλήνων που αποτέλεσαν τους θεμέλιους λίθους της πολύπλοκης τεχνολογίας τους.

Αυτά τα κληροδοτήματα, ίδια και αναντικατάστατα, εξακολουθούν και σήμερα να αποτελούν τα δομικά στοιχεία της σύγχρονης τεχνολογίας μας, η εξέλιξη της οποίας θα ήταν αμφίβολη χωρίς την ανέξοδη και απροβλημάτιστη υιοθέτησή τους. Απλά χρειάστηκε πάνω από μια χιλιετία ωρίμανσης για να επανακτήσει η ανθρωπότητα αυτήν την αξιοθαύμαστη λησμονημένη τεχνολογία. Η εξερεύνηση αυτής της εποχής που η τεχνολογία αιχμής δεν κατοχυρωνόταν αποδεικνύει περίτρανα πόσα περισσότερα (από όσα νομίζουμε) χρωστά ο σύγχρονος Δυτικός Τεχνολογικός Πολιτισμός στους Έλληνες.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους και για τους μαθητές που την επισκέπτονται οργανωμένα παρέχονται δωρεάν ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα, αναλυτική ξενάγηση και επίδειξη της λειτουργίας των εκθεμάτων από τον ίδιο το δημιουργό τους στο πλαίσιο του εθελοντισμού. Σημειώνεται ότι 10.000 περίπου μαθητές το χρόνο επισκέπτονται και ξεναγούνται στο μουσείο εντελώς δωρεάν από τον ίδιο το δημιουργό του. Η βιωσιμότητα του μουσείου εξασφαλίζεται από τα φιλοδωρήματα των ενθουσιασμένων επισκεπτών του μουσείου.

Πολλά από τα εκθέματα και τις μελέτες στις οποίες στηρίζεται η κατασκευή τους έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή συνέδρια και εκθέσεις, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί πολλές περιοδικές εκθέσεις του μουσείου στην Ελλάδα και το εξωτερικό (από τη γειτονική Κύπρο μέχρι τη μακρινή Αυστραλία). Δεκάδες ξένα σχολεία και πανεπιστήμια επισκέπτονται κάθε χρόνο το μουσείο ενώ το Discovery Channel πραγματοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα σε αυτό.

Ένα ειδικό κοινό έχει ως αποκλειστικό ταξιδιωτικό προορισμό το μουσείο αυτό. Σημειώνεται ότι όλα τα εκθέματα του μουσείου και το υποστηρικτικό τους υλικό δημιουργήθηκαν από τον εμπνευστή του μουσείου χωρίς καμιά επιχορήγηση από οποιοδήποτε δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα.

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

Ζαχάρω









                                              Οι πρόγονοί μας πίστευαν πως μέσα στο μεγάλο σπήλαιο προς τα δυτικά κατοικούσαν νύμφες. Η μία ήταν η Καλλιάφεια από την οποία προήλθε και η σημερινή ονομασία "Καϊάφας" η δεύτερη η Πηγαία και η τρίτη η Ιασις στην οποία απέδιδαν και την ιαματικότητα των νερών. Μερικοί αναφέρουν την ύπαρξη και μιας τέταρτης νύμφης με το όνομα Συνάλλαξις. Άλλη παράδοση όσον αφορά τη δυσοσμία των νερών αναφέρει ότι εκεί κατέφυγε να πλύνει και να καθαρίσει την πληγή του ο Κένταυρος Νέσσος που χτυπήθηκε από τα βέλη του Ηρακλή...Τα ιαματικά νερά είναι πλούσια σε υδρόθειο...

Ξεκινά αύριο το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας

Ξεκινά αύριο το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας